Of gewoon die reversed panda ZEP uit het blauw.
Behouden deze Seiko horloges hun waarde enigszins?
Wat betreft de vintage Seiko horloges,( zeker deze in goede staat zijn) zijn ze vaak kostbaarder dan ten tijde van aanschaf. Eigenlijk ook de afgeragde modellen die nog voor onderdelen beschikbaar zijn🫤
hooguit voor een Rolex, maar daarvoor wellicht ook niet meer…
Zoals de meeste horloges is het antwoord duidelijk nee. De catalogusprijs van de slga021 is 10.000, je kan ze nieuw zo zonder onderhandelen al vinden in spanje onder de 8000 euro en uit Japan voor 5000 euro (excl import). En dat is nog zonder hem om te doen, dan zakt de waarde al snel nog een percent per dag goeie draagtijd
Dus eigenlijk altijd in Japan kopen, dat zou dan gewoon de goedkoopste optie zijn🫤
Zit er een wereldwijde garantie op in Japan gekochte Grand Seiko horloges, of kan je hier geen aanspraak maken op garantie?
Mooie horloges en een mooie kwaliteit alleen te ver boven mijn budget helaas. Maar geloof het of niet, ik kan al ontzettend blij zijn met een mooie vintage Seiko of Citizen van 25 euro.Zeker als het horloge nog mooier is dan verwacht:slightly_smiling_face:En ook doet wat een horloge moet doen.
Dat is vaak een goed idee inderdaad. Qua garantie gok ik dat die wereldwijd wel geldig is, maar ik heb er nog nooit gebruik van moeten maken (gelukkig).
Uiteraard, het hoeft geen nieuwe GS te zijn. 2dehands zijn er goeie koopjes te doen en vintage nog meer, als je een beetje je huiswerk doet. Sowieso is het een prachtig merk met wel een horloge voor iedereen
prachtige plaat zeg !
Ik moet hier van @rorymoer meer kleine vintage plaatsen en geen grote moderne toolwatches
. Dus vandaag maar een Tissot cal. 20. Een vroege uitvoering daarvan zou mooi een “gat” in de collectie vullen:
Waanzinnig mooi dit. Zou een perfecte toevoeging voor jou zijn en voor mij ook
Inderdaad. Alleen zijn deze dingen inmiddels rond de 90 jaar oud en zien ze er helaas maar heel zelden meer zo mooi fris uit als deze
Morgen de release.
Heb nog geen crème kleurige wijzerplaat icm blauwe wijzers.
Handopwindert altijd goed.
Wat houdt me potentieel tegen.
Voor zover ik kan lezen. Geen vlam geblauwde wijzers.
Is met btw ect toch weer een ca €1100 ekki.
En dan hebben we nog t feit dat ik dit niet persoonlijk kan afhalen. Pakketjes met deze waarde. Momenteel echt liever niet.
Ziet er goed uit. Maar ben wel benieuwd naar het afwerkingsniveau.
Nice man! Ziet er tof uit bij je!