Op zich mooi, maar de volledig gebrushte kast mist wat elegantie.
Als ze nu de bevel op de kast en het onderste randje van de bezel gepolijst hadden, dan was ik al meer fan. Een open caseback met het mooie uurwerk en stalen band met wat taper hadden het dan af gemaakt
Ja dat zou mooi zijn geweest maar dat zou dan (zwaar) ten koste zijn gegaan van de afscherming van magnetische velden. De dichte caseback is een bewuste keuze van Omega
Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar nu lees ik op een andere site het volgende:
One thing that might surprise you is the lack of an open caseback. Old-school antimagnetic watches had to have closed backs by necessity â thatâs no longer the case with the use of non-ferrous materials in movements. That said, while I wouldnât mind looking at the beautiful Caliber 8806 movement underneath, thereâs something super pure about Omega opting for the steel back here, plus it cuts down a bit on height
Oftewel, het is een knipoog naar de historie (vandaar ook het faux-patina van de lume) van anti-magnetische horloges en dus niet zo zeer meer een technische noodzaak
Aha thanks voor de extra info! Ik heb vorig jaar een Smith (Timefactors) horloge gehad waarin achter de Stainless-steel caseback een (ik denk) ijzeren plaat zat om het uurwerk voor magnetisme te beschermen. Dus uit die hoek zal het wel komen. Maar zoals er ook in je tekst staat: use of non-ferrous materials in movements.
Ach why not. Weer wat voorpret. Nog een paar dagen. Kans is groter dat ik dan nog een paar maanden moet wachten maar weer passen sowieso. Dan blijft t knagen. Antreciet met zilveren wijzers of wit met vlam geblauwde wijzers. Laatste vond ik eerlijk gezegd mooier.
Ik kap met de Hentschel spam. Hoogstens wat pas fotoâs