Wat had je willen dragen vandaag? deel VI

Gepast, en met de large is voor mij niks mis qua maatvoering, wel in tegendeel.

Datte! Niet dat ik met 1 enkel horloge me kan afmelden hier, maar wel een leuke gedachte

1 like

Grappig om zo je gedachtengang te horen. Ik heb laatst ook de moderne Santos voor het eerst is aangepast en ik had juist het tegenovergestelde. Draag soms op werk een vintage Santos en vond in vergelijking de moderne minder in proportie voor een dagelijks horloge.

Wel is hij gangbaarder dan en met de tijd meegegaan qua design, het miste daardoor alleen voor mij de charme die ik bij vintage Cartier meer vind. Moet wel zeggen, in het Cartier Only draadje ben ik elke keer enorm onder de indruk van al het Santos geweld en staat hij bij bijna iedereen erg goed.

Mijn plan is de BB58 aanvullen met een Tank Large en ging daarom is bij de AD langs om die moderne Tank Large te passen. Over die maat was ik trouwens enorm te spreken en dat paste bij mij toch wel als gegoten. Denk dat het een mooie combinatie zal zijn binnen mijn huidige budget.

1 like

Zeker een mooie set die bb58 en de tank. Over vintage santossen kan ik niks vertellen, ik zag wel laatst een filmpje waarbij de achterkant van de carrée wel erg dik leek. Zal geen voordeel zijn met het oog op draagcomfort.

Verschillende polsen vermoed ik dan. De curve van de santos liep zo mooi mee let mijn pols, ik was er erg door gecharmeerd. Maar ook de tank vond ik erg prettig op de pols hoor, daar niet van.

1 like

Verschil met automaat of quartz maakt inderdaad wel wat uit, helemaal omdat de Carree minder rondingen in de kast en band heeft. Maar door de grootte van de vintage Santos modellen dragen ze allemaal wel heel erg makkelijk, hoe groot je pols ook is.

Al met al is de Santos gewoon een top model

1 like

Mocht je een splinternieuwe Cartier Santos zoeken voor dik onder list. Ik heb er 1 liggen voor een liefhebber :wink:

Mid of large?

Dit wil je gewoon toch?

Foto van gisteren en excuses voor de vervuiling van t topic

5 likes

Large = 39.8

10 likes

Mocht je nou de medium gehad hebben :sweat_smile:

1 like

10 likes

Lekker zeg!!

6 likes

Grand Seiko is on fire. Niet normaal wat daar de laatste pakweg 5-6 weken is aangekondigd :fire:

13 likes

Ja, deze zou ik ook wel eens willen proberen.

1 like

3 likes

Ben de moeilijkste niet :grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Nu nog een springdrive/highbeat in een 37MM kast.

:upside_down_face:

2 likes

…prijzen ook. De tijden van <6k zijn definitief voorbij. GVD GS! :confounded::rage:

2 likes

@Ronald. Ik zou uiteraard ook zomaar eens een berichtje kunnen sturen. Kom dan (weer) langs doe me maar een in staal. :grimacing:. 37 mm dan hè. Niet de grotere maat :laughing:

Aan de andere kant…

Mss moet ik gewoon schijt hebben aan de maat. En ja ik snap dat mensen 40 mm aan de (te) grote kant vinden. Denk niet dat gs dit een een kleinere kast gaat stoppen.

@daffie ja helaas wel maar ik moet wel zeggen de nieuwe uurwerken zijn prachtig. Hoop dat we t daar over eens zijn. En 80 uur pr in een hi beat. Ze doen t wel gewoon even. :exploding_head:

Of dat t prijsverschil waard is. Tsja. Denk dat ze ook wel door hebben dat mensen sommige merken zat zijn….

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 4000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Wat had je willen dragen vandaag? deel VI (Deel 4).