Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Allereerst een :+1:t2: voor die Atelier de Chronometrie. Sjeuzus! Zonder te plagiëren heeft deze wel iets Rexhep Rexhepièsque.

Zou jij voor de blauwe Eichi 2 gaan dan? Die witte platen zijn toch niet geurushied?

Voor mij de nieuwe Ressence vandaag:

6 likes

Absoluut deze die @daffie gisteren liet zien wat een beauty

Gewoon weg een droom horloge

7 likes

Ze hebben de kleur van de leeuw aangepast zodat hij goed bij de wijzerplaat past :thinking: Wat is de verdere link met die leeuw eigenlijk?

1 like

Dat je klauwen als een leeuw moet hebben om dit ding dagelijks overal mee naartoe te sleuren :joy:

1 like

5800 voor een selita sw200, absoluut een no-go voor mij…

2 likes

Vechten als een leeuw om hem te kunnen kopen?:rofl:

1 like

9f9s9stories

2 likes

@Sebastiaan

6 likes

vind dat zo’n rare horloges :thinking:

1 like

Ik vind de Patek Philippe Nautilus 40-year anniversary een raar horloge :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ja jammer. Ik vind het een erg mooi ding maar die prijs kan ik niet begrijpen. Daar moet op zijn minst een paar duizend vanaf. Het horloge had ik best graag in mijn verzameling gezien maar niet voor deze prijs.

1 like

Zo graag

:heart_eyes:

12 likes

Die is ook geweldig. Ik dacht dat de blauwe streepkes op de dial van de witte Eichi iets van 12 lagen Urushi waren of zo. Met de hand aangebracht door een 115 jaar oude Shinto boeddhist die in de vrije tijd nog volgens de Bushido code leeft.

Ook super cool.

Nog veel cooler. Ik ben ook benieuwd waar Rexhep’s broer mee gaat komen. Want die is ook een eigen merk begonnen. Rare jongens, die Kossovaren.

1 like

In 40mm :blush:. Foto van Monochrome.

12 likes

Wow, subtieler wordt een merkaanduiding niet.

1 like

Fortis F-43 Bicompax Petrol

12 likes

Ah zo, ik dacht dat je de plaat zelf bedoelde. Wellicht heb je gelijk v.w.b. de indices. Ik dacht altijd dat het oogpotlood was.

Heb je de animaties en renders van zijn eerste nog niet gezien? Zoekt en gij zult vinden. Tipje van de sluier dan maar:

afbeelding

Wat me supergaaf lijkt voor een dag;

Als ik kijk wat ik ooit serieus zou kunnen kopen in dit leven;

5 likes

Mag allebei

14 likes

Natuurlijk, maar ik dacht meer aan de wat langere termijn. Hoe dat merk zich gaat ontwikkelen.

Dit is toch machtig? Gewoon op mechanische wijze die 2 seconden stil staande wijzer op 12 gevolgd door die minute morte. Zo über vokking cool.

En dan dat industrieel ogende bijna stram en modernistisch ogende uurwerk. Het is een feestje. Geen tierelantijnen, geen onzinnige gravures, geen gelul, gewoon rauwe techniek in een horloge zonder veel opsmuk. Ik vergeef het hem dat hij nog een open hartje heeft gedaan. De helaasheid van dat gat in die plaat wordt in mijn ogen goed gemaakt door het concept en het uurwerk.

Daar mag z’n broer zich toch danig van achter de oren krabben. This man came out of the corner swinging, zeg maar.

1 like