Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Hij is binnen!

Wist even niet waar ik hem moest posten.
NA komt binnenkort, daar ga ik werk van maken!

1 like

Geen idee wie dit koopt, maar ik had het wel graag eens een dagje willen proberen! :sunglasses:

En misschien draag ik hem wel omgekeerd… wat een pracht!

Om een beeld te geven, de afmetingen:

size 34.0 mm × 38.5 mm
height 9.0 mm
lug-to-lug 46.1 mm

10 likes

13 likes

:thinking:

9 likes

24 likes

Wat gaaf!

2 likes

:star_struck: dat is me wel wat inderdaad! Welke ref is dit?

1 like

Normaal ben ik niet zo’n fan van geskeletteerde horloges, maar deze zou ik graag een dagje willen proberen.

5 likes

Ja maar echt… wat gaaf!

14 likes

Gisteren voor het eerst bij een juwelier binnen geweest, waarbij ik eerst een bel moest indrukken om binnengelaten te worden.
In Schiedam. Aardige mensen. Je zag ze wel inschattend kijken wat ik nu om mijn pols had. Of ze me kon helpen. Ik zei haar dat het zonde van haar tijd zou worden omdat ik nooit tot een aanschaf over zou kunnen gaan. Een hele vitrine vol met nieuwe en niet nieuwe Omega horloges. De oude modellen, subtiel, een beetje ingehouden en strak. De nieuwe wat groter en moderner. Geen idee welke het waren want mijn leesbril hing aan de middenspiegel van mijn voiture.
Blijkbaar bleef ik lang bij één vitrine hangen, en plots pakte ze een sleutel en werd ik op een pluche stoel gezet. Ze vroeg of ik er ooit één had gedragen. Ik moest met enige gêne zeggen dat ik de lucardi fase voorbij ben en in Spijkenisse bij Mostert en Nobel graag rondkijk en soms een Seiko had bekeken.
Ze vond het tijd dat ik een Omega en als ik wilde de enige Rolex die in de vitrine stond mocht uitproberen. God wat vind ik het doodeng en leuk om ze om te doen. Ik vroeg haar vooral om een dikke schokabsorberende doek of zo neer te leggen zo bang was ik om ze te beschadigen.
Maar goed, ik heb gister dus 4 verschillende Omega’s om gehad en de Rolex. De Rolex zat lekker om de pols maar ik zou er niet verliefd op worden. Tenminste niet dat model. Daarentegen zaten de Omega horloges heerlijk. Licht qua gewicht, dun en direct aansluitend om de pols. Fluweelzachte horlogeband. Ik vroeg haar waarom ze toch alle moeite nam. Ze zegt nu blijft het glas nog schoon van het deurtje. Omdat ze bang was dat mijn grote neus het zou doorboren. Ik kreeg er een knipoog bij.
Ik kreeg toch wat prijzen te horen waarbij ik dacht dat het misschien toch ooit haalbaar was een vintage model. Dus over 14 jaar ga ik met pensioen en is het huis afbetaald… Hopelijk kan ik dan toch een eigen topic openen met mijn eerste aankoop van een dergelijk horloge.
De koffie was trouwens ook best lekker daar…

39 likes

Chrono is AB01392A1C1A1 en de andere A173252A1C1A1.

1 like

Zo mooi deze nieuwe Limited…

21 likes

Een SBGY is altijd mooi, gelijk welke uitvoering :grinning_face_with_smiling_eyes:

Zelfs de 44GS 009 en 011 zijn om te smullen, met het bolle saffier en die slanke kast!

Ooit komt dat uurwerk er hier! De keuzestress wordt alleen maar groter :laughing:

13 likes

Too cool 4 school

2 likes


Ik ga ervoor sparen :crazy_face:

14 likes

Die zijn idd ook prachtig zeg! Helaas allemaal niet bereikbaar voor mij dus het blijft bij dromen en fraaie plaatjes kijken. :wink:

…de GS kriebels worden gestaag groter… :blush:

1 like

Dat blijft even goed genieten! Hier zijn ze voorlopig ook niet bereikbaar, maar ik hoop eentje bijeen te sparen de komende paar jaar :blush:

1 like

Leuke ervaring, zo te lezen! En we moeten altijd wat te dromen houden. Volgens mij is het helemaal niet leuk, als je horlogereis ten einde is. Wat moet je dan in godsnaam met je geld en tijd? Heerlijk toch, blijven kijken en dromen en wie weet over 14 jaar… We wachten het NA-topic rustig af! :+1: :wink:

3 likes

Het is koud, het is nat en de schemer val over een paar uur in, dus deze:

4 likes