Wat had je willen dragen vandaag? deel VII

Vandaag zin in wat anders:

:blush:

18 likes

Vandaag nog eens deze nieuwe IWC. Ik denk dat dit wel grailmateriaal is hier. 40mm op 12.7mm dik, vintage look en een heel cleane perpetual calendar.

Spijtig dat het van IWC komt, op de een of andere manier vind ik het niet zo’n sympathiek merk. Maar los daarvan, prachtig! :heart_eyes:

14 likes

Nog één schakeltje erbij en wie weet :sweat_smile::wink:

Ongelooflijk gaaf horloge, dat wel. :+1:t2:

Mooi ding, maar 25k mooi? Dan denk ik liever een Lange Saxonia Outsize date in witgoud…

6 likes

Veel centjes, maar voor een perpetual relatief betaalbaar.

Doemijdiemaarrrr

1 like

Het is een heel geslaagde perpetual calendar, dus ik ben fan omwille van het uurwerk. Los daarvan zou ik altijd voor Lange kiezen, 100% :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

5 likes

Het is juist mooi vind ik. Een ongebruikelijke release voor IWC die in het verleden ook natuurlijk prachtige perpetual calendars heeft gemaakt als dit. Ik vind dit juist een mooie moderne take

2 likes

Ik durf er alleen niet mee over straat :sweat_smile:

5 likes

Heel mooi! Alleen vind ik IWC niet bijzonder sympathiek. Ik hoorde onlangs weer verhalen van iemand die jarenlang een AD had en hoe het alsmaar moeilijker werd om wat gedaan te krijgen voor de klanten. Dat gebeurt bij nog merken natuurlijk helaas, IWC is niet de enige die probeert zijn AD’s en uurwerkmakers ervantussen te krijgen en alle winsten zelf wil cashen. En dit gebeurt niet alleen in de horlogewereld. Ik vind dat spijtig en het is slechts mijn mening natuurlijk :wink:

1 like

Heb het idee dat de service van IWC na heel veel slechte jaren nu juist wel ok is en hun kosten voor revisie niet onredelijk zijn en ook nog steeds mogelijk bij door hun gecertificeerde onafhankelijke uurwerkmakers ( ik kom wel eens bij eentje). Een merk als Zenith heeft die optie niet meer helaas maar het merk vind ik nog steeds mooi…

1 like

Vaak ben je te bang😄

Ik heb persoonlijk geen slechte ervaringen ermee, maar het voelt allemaal wat onpersoonlijk aan. Ik hoor misschien alleen maar de slechte verhalen natuurlijk, maar het zou me toch weerhouden om all in te gaan voor een IWC. Met Lange gaat het ook wat die kant op wat betreft verkoop, AD’s krijgen weinig geleverd en veel modellen zijn boutique only geworden.

Ik heb nog steeds graag een lokale ondernemer die er zeker staat voor de klant als het nodig is. Blijkbaar is het voor hen niet gemakkelijk om wat te doen bewegen bij IWC bij problemen. Een gecertificeerde IWC horlogemaker in de buurt is wel interessant dan inderdaad, die kan veel zelf oplossen :+1:

10 likes

De Omega Constellation 168.017.

Deze glipte door mijn vingers…

12 likes

Voor de liefhebbers.

4 likes

Dit Rolling Stones horloge met automaton vandaag.

3 likes

16570 specifiek?

1 like