Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

Leuk laatste tijd veel Maurice Lacroix posts op het forum. Ik heb nog een wat oudere triple calender uit hun master piece lijn. Het design is laatste jaren wat ‘uitbundiger’ geworden en leuk om hier steeds wat langs te zien komen :slight_smile:

1 like

Wat is deze mooi hè?
Zit in m’n top3 Longines

1 like

Leuk ding, gisteren toevallig nog gezien, maar vind die KS wel wat klein en hoog geplaatst, eigenlijk :thinking:

1 like

Als je wat langer op dit forum rondhangt word je hier en daar beïnvloed. Neem nou de positie van de kleine seconde. De Longines is prachtig! Maar die kleine seconde staat net niet lekker.

Horloges met een fijne kleine seconde positionering zijn bijvoorbeeld:

In mijn ervaring is het best goed zoeken voor een ‘betaalbaar’ horloge dat klopt op dat vlak.

12 likes

Dan wordt het deze voor mij

Dank voor het advies Piede

13 likes

Hier word ik overigens ook blij van :star_struck:

13 likes

In diezelfde lijn, vind ik deze eigenlijk wel lekker.

IMG_5132

9 likes

Top horloge

1 like

Staudt rocks!!!
IMG_2100

9 likes

Staudt rocks!!!

4 likes

Cool :sunglasses:, prachtig :heart_eyes:, mooi :star_struck: en jaloersmakend

1 like

9 likes

Exact dat verschil dus.

Nomos gaat hier trouwens met de 39mm bijna weer over de schreef door een uurwerk voor een 36mm kast in een 39mm kast te prakken. Je ziet 'm omhoog schuiven ten opzichte van de 37mm versie.

13 likes

Ik begrijp wat je bedoelt Chris. Goed om zo naast elkaar te zien ter verduidelijking. Gelukkig maken de nieuwe wijzerplaat kleuren veel goed

2 likes

Hele goede en vooral mooie keuze, voor wanneer?

1 like

Als het aan mij ligt en financieel kan in 2024 :grin:

2 likes

Sterk mee eens. Ook met de groene/petrol Nomos, overigens.

Vroeger een aardig merk, en ik dacht zelfs leverancier van binnenwerken.
Weet het niet zeker meer
Deze vind ik wel heel mooi. Saillant detail, de kleine seconde staat niet symmetrisch boven de 6.

2 likes

Deze zou ik wel een dagje willen.

14 likes

Binnen een paar jaartjes misschien… brons is ie misschien wat te kitsch :crazy_face:

15 likes