Voor mij vandaag de RRCC II, in de nieuwe uitvoering met diamanten i.p.v. de typische Romeinse cijfers. Hij bestaat ook (ik schreef bijna ‘ook beschikbaar in ) in de roodgouden versie met witte wijzerplaat, met saffier in plaats van diamant. Daar helaas geen plaatje van kunnen vinden.
Ja dat verbaast me zelf ook wel een beetje
Maar modern ingetogen werkt voor mij niet zo; vind ik al gauw saai. Ingetogen werkt voor mij denk ik alleen als het wat “battle scars” heeft. Ondanks dat ik eigenlijk niet zo van uitgesproken patina houd
Ook heritage modellen blijven bij mij in de box liggen, als het modern is, laat het dan maar modern zijn, lekker bonkig en een beetje opzichtig
Die voel ik wel hoor. Nou merk ik bij mezelf dat ik in de jaren 80 en 90 steeds meer die ingetogen horloges vind, die me wel kunnen boeien, maar daarna worden ze toch allemaal te dik en vooral te klinisch.
Als ik naar mijn constellation kijk en dan naar de moderne Globemaster bijvoorbeeld -wat toch duidelijk dezelfde collectie en inspiratie is- dan is de Constellation oneindig veel interessanter, dunner, chiquer, gedetailleerder. Er lijkt echt meer tijd en geld aan besteed
Misschien zijn de afmetingen ook wel een deel van dat probleem. Zo’n vintage constellation is mooi compact en het detailniveau past bij de maatvoering. Zo’n Globemaster is wat te groot om elegant te zijn en de details ogen daardoor ook wat grof. Wellicht werkt het daardoor niet meer.
Bij een moderne toolwatch heb je dat probleem niet; de vormtaal past bij de afmetingen.
Ik heb door @Fate_Amenable_To_Changede lummel en zijn nieuwe GS toch wel de neiging naar was subtiels roze. #meerkleurindecollectie#toegevoegdewaarde?#hebalteveelhanopwinders?