Wat had je willen dragen vandaag? deel VIII

Voor mij vandaag de RRCC II, in de nieuwe uitvoering met diamanten i.p.v. de typische Romeinse cijfers. Hij bestaat ook (ik schreef bijna ‘ook beschikbaar in :joy:) in de roodgouden versie met witte wijzerplaat, met saffier in plaats van diamant. Daar helaas geen plaatje van kunnen vinden.

Hieronder foto’s van de nieuwe en de originele:

23 likes

Toch wel mijn grail Speedmaster. :grin: Die ga ik nog wel een keer zoeken. :ok_hand:

SpeedyTuesday “Alaska”

19 likes

Kwam deze gisteren tegen op de Rikketik. Had even geen zin om er 500 Euro aan te spenderen maar vind het wel een lekker ding :innocent:

4 likes

Je blijft me verbazen. Grappig dat je bij moderne horloges zo neigt naar stevig gebouwde tool watches met al je vintage dunne klikdekseltjes :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja dat verbaast me zelf ook wel een beetje :sweat_smile:
Maar modern ingetogen werkt voor mij niet zo; vind ik al gauw saai. Ingetogen werkt voor mij denk ik alleen als het wat “battle scars” heeft. Ondanks dat ik eigenlijk niet zo van uitgesproken patina houd :thinking:

Ook heritage modellen blijven bij mij in de box liggen, als het modern is, laat het dan maar modern zijn, lekker bonkig en een beetje opzichtig :laughing:

1 like

7 likes

7 likes

Die voel ik wel hoor. Nou merk ik bij mezelf dat ik in de jaren 80 en 90 steeds meer die ingetogen horloges vind, die me wel kunnen boeien, maar daarna worden ze toch allemaal te dik en vooral te klinisch.

Als ik naar mijn constellation kijk en dan naar de moderne Globemaster bijvoorbeeld -wat toch duidelijk dezelfde collectie en inspiratie is- dan is de Constellation oneindig veel interessanter, dunner, chiquer, gedetailleerder. Er lijkt echt meer tijd en geld aan besteed

1 like

Misschien zijn de afmetingen ook wel een deel van dat probleem. Zo’n vintage constellation is mooi compact en het detailniveau past bij de maatvoering. Zo’n Globemaster is wat te groot om elegant te zijn en de details ogen daardoor ook wat grof. Wellicht werkt het daardoor niet meer.
Bij een moderne toolwatch heb je dat probleem niet; de vormtaal past bij de afmetingen.

1 like

vind je die mooi Henk??
ik vind het helemaal niks,zelfde als de bolletjes OP

1 like

Om af en toe te dragen zeker.
En vandaag was zo’n dag. :grinning:
Wel in geel of rosé goud.

1 like

image

7 likes

Blijft mooi👌

11 likes

Easy choice

8 likes

Ik zou voor staal gaan , maar allebei prachtig mooi.

1 like

Onderste staat jou beter :wink:

Erg sjiek horloge zo :ok_hand:

1 like

Waar kijken we naar?

1 like

Wie praat me deze uit mijn hoofd. Zou mijn derde Orion zijn maar wel de eerste met roze wijzerplaat. wrong place to ask

Wrist pic

Ik heb door @Fate_Amenable_To_Change de lummel :wink: en zijn nieuwe GS toch wel de neiging naar was subtiels roze. #meerkleurindecollectie#toegevoegdewaarde?#hebalteveelhanopwinders?

17 likes

6 likes

Ewel, deze staat je goed! Bestaan er geen bedrijven die er een guilloché in kunnen gooien?

1 like