Wat had je willen dragen vandaag? deel XI

Het is zeker een mooi ding, maar niet bijzonder zeldzaam. Het is horloge van ± 2500-3000 euro, vanwege de NOS conditie en full set is deze 1000 meer waard. Dat kan iedere gek bedenken. ‘Proce upon request’ is belachelijk voor dit ding, tenzij je 5k+ vraagt en niet openlijk voor lul wil staan als handelaar.

Als de sunburst handgegraveerd is krijgt het ng meer karakter, zoals bij deze Selten en anOrdain. Ik weet niet zeker of deze BA111OD ook handwerk is (zou mooi zijn voor de prijs), maar de burst lijkt heerlijk diep:

Nu ik eraan denk, doe mij misschien die BA111OD maar voor vandaag. Leuk.

10 likes

Van voor zijn de plaat en de kastgeometrie heel erg aanlokkelijk! Maar ik vind de dikte toch niet sierend en nog minder wanneer je beseft dat je 3000 aftikt voor een quartz, zelfs al is dat dan hoge kwaliteit. Dan zou ik er ook meer plezier uit willen halen qua dikte. Hij lijkt op zij best plat bovendien.

4 likes

Zijn alle varianten 650000 USD?

Ik snap wat je zegt over die dikte, maar deze hebben ze speciaal als robuust horloge gebouwd en in de markt gezet. Dan hoort daar ook wel een bepaalde chunkyness bij.

1 like

Soms kan je dun ook chunky laten lijken. Waarschijnlijk is chunky uiteindelijk niet echt voor mij, zelfs als ik het horloge mooi vind en het daarbij past. Geldt ook voor deze Heinrich:

3 likes

Dan krijg je inderdaad weer een heel ander beeld en dan kan ik het zeker smaken. Ofwel de heel subtiele sunburst zoals van de BB54 vind ik ook heel mooi bv. De ene sunburst is dus zeker de andere niet, dat is een feit.

Geef mij deze maar vandaag! Ook een soort van sunburst :smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

18 likes

Deze voor een dagje… :star_struck:

22 likes

Die is wel mooi ja. Alleen jammer dat de secondewijzer in de weerspiegeling van het maantje de afwerking heeft van een 1991 Daihatsu. Had ik wat moeite mee.

Dat gezegd hebbende zou ik wel graag een Saxonia thin terug willen.

5.5mm hoog, dresswatch-perfectie.

14 likes

:heart_eyes:

1 like

20 likes

De Zenith Elite Captain Central Second met smoke grey dial

11 likes

Rest mij gelukkig de andere helft :wink:

3 likes

20 likes

Of gewoon knopen doorhakken.

Maar welke knoop dan? Ik kan wel 30 knopen hakken. Er springt niet langer echt iets uit.

En ik wil nog steeds van 2 horloges af, dus om nu nòg meer te kopen…

1 like

Ja een ‘coffin’ bracelet nog nooit een gehad maar voor mij maakt deze het horloge!

That is why it’s called a journey!

5 likes