Idem. Langs de andere kant doen zowat alle merken het tegenovergestelde, en proberen zoveel mogelijk textuur/diepte/lichtspel in hun wijzerplaten te steken (hallo GS!) dus het is wel een manier om zich te onderscheiden. Waar ik op zich alleen maar een duimpje kan voor geven, hoe bredere variatie hoe liever.
Van alle fantastische Credors zie ik in Japan heb gezien en gepast, is onderstaande het horloge wat het meest is blijven hangen. Een van de meest eenvoudige van dit geweldige merk, maar sluit aan bij wat ik tof vind. Daarom vandaag een dagje dragen s.v.p.
40mm is perfect en dikte valt mij mee voor automaat. Prijstechnisch een no go - dan was ik voor anderhalve GS springdrive gegaan
En ik ga toch echt voor titanium
“Had je daar een mooie boutique of gewoon in winkels gezien?”
Grand Seiko winkels met meestal ook Seiko en dan ook nog een aparte afdeling voor Credor. Maar ook veel kleinere dealers gezien waar nog modellen van Credor liggen. In een aantal gevallen lijken ze daar al heel lang te liggen. Zo ook voor Grand Seiko modellen.
In de grotere steden zijn heel veel 2e hands winkels, waar je ook Credor tegen kunt komen. Een veel voorkomende (vreemde) formule is winkels waar op de begane grond luxe tassen en aanverwanten worden verkocht, maar op de 1e verdieping 2e hands horloges. Daar kun je dan tegen ieder willekeurig horlogemerk aanlopen…