Wat heb jij gepast? (Deel 2)

Die kwam bij mij dus ook met de 40 aan en zei dat ze die mooier vond. Beter gewoon negeren dus :laughing:

Inderdaad. Ik had gewoon die 36mm moeten nemen. En aan de andere kant: Anders had ik nu geen Sea-Dweller gehad. :wink:

Vanmorgen de NA opgehaald, bij ome Jaap.

En toch ook nog even een PO gepast… Mooi horloge! :star_struck:

Anyway, de SMP300 chrono ging mee.

13 likes

Terwijl mijn partner in de Mall of Netherlands aan het shoppen was kon ik het niet laten om de nieuwe uitvoeringen van de speedtimer eens te bekijken. Helaas hadden ze niet de nieuwe witte uitvoering (wel de “oude”) - Toch bleek de roze variant mij het meest aan te spreken, en zit ik daar sindsdien beetje teveel aan te denken. Ik had per toeval denk ik wel precies de juiste kleur trui voor aan, vraag me af hoe lang ik met een roze horloge kan doen voordat ik het zat ben. Vooralsnog ben ik niet heel erg van de mode kleurtjes.

Maar het model op zichzelf blijft me erg aanspreken en draagt erg fijn.

4 likes

Pols maat 16,3 hier.

Ik zou het volgende zeggen:

• Omega 300 : Patina komt op een of andere manier niet lekker van je pols af icm met je tattoos
  • Omega Speedy : Nope idd (ook smaak dingetje voor mij :slight_smile: )
  • Tudor 41: Match, ‘stoer’ bij je arm
  • Omega Railmaster: staat mooi, zelf ook, maar de band moet je liggen… IK persoonlijk ben van mening dat Omega deze band niet had moeten polijsten, komop het is een railmaster :slight_smile: Gezien je een Explorer mooi vind is het een heel ander voorkomen iig. Een nadeel: de easy-verstelling is een gemis, echt. Btw tip: de Omega stalen mest-band (19mm, size S vermoed ik voor je, staat er ook prachtig op).
  • Explorer 36: mooi, zelf ook, maar te klein zo te zien. Hierbij: je arm, vuist en tattoo maken de uitstraling wat … mhaw
  • Explorer 40: Match, ga je plezier van hebben (een real 40 is het ook niet, maar de keuze is lastig idd. M.n. de band tapering en verschil qua clasp formaat maken het dilemma nog lastiger in jouw geval denk ik). Gezien je arm ‘voorkomen’ zou ik toch wel de 40 kiezen.

Ter info.

• Een 36mm OP draagt gevoelsmatig - en is absoluut - groter als de Explorer 36 (band; en dit merk je en tevens gevoelsmatig en visueel, ook een ander visueel) → Het vergelijk waard. Maar het is een heel ander horloge dan een Explorer natuurlijk (saaier).
  • Een 36mm DJ draagt gevoelsmatig op JBL kleiner dan op Oyster. Beide dragen gevoelsmatig groter ten opzichte van de Explorer 36

Miss een ‘out of the box’ optie:

• Een 36mm Explorer ref. 114270 draagt groter ten opzichte van de nieuwe ref 36. Yup geen easy link maar met een tandenstokertje is zo de perfect fit gemaakt. De sluiting zal je voorkeur niet hebben ten opzichte van de nieuwere, maar ze zijn en blijven solide. (tenminste: IK heb nooit issues gehad iig met 3x een 5 digit in gekste omstandigheden). Gek genoeg vind ik de charme ook veel lekkerder. Geen lume in de 3/6/9 is wel een gemis optisch.
  • Tudor Ranger ??
  • Even Watches and Wonders afwachten :slight_smile:
1 like

Doorgaan met de discussie van Wat heb jij gepast? (Deel 1):

Oplossing -eleganter (dan de BB) en minder cliché (dan een Speedy), met wél mooie heritage en groot praktisch gebruiksgemak (top-specs!)- de Glassbox 39mm, natuurlijk!

7 likes

Voor mij de beste chrono in dat segment op dit moment.

1 like

Ik heb een Sarb033 die volgens mij net tussen de Explorer 36 en 40 valt. Wanneer ik die draag en naar m’n pols kijk dan zou ik 'm echt niet groter willen. Tikkie kleiner zou daarentegen best kunnen. Ik zie liever wat meer van de band dan een grotere wijzerplaat.

114270 ook om gehad maar de verhouding kast/band vind ik bij de 124270 juist mooier.

Sowieso geen haast en ga zeker kijken wat er op watches and wonders voorbij komt

3 likes

vanmorgen gepast, 114270. Heel fraai…

6 likes

Die bevindt zich wel in een erbarmelijke staat, zeg.

1 like

Tag Heuer

Top maar toch voor een Omega gekozen

8 likes

Slechte foto, maar de lugs zien er niet geweldig uit inderdaad. Heb nu in ieder geval eens een 36mm Rolex om de pols gehad, maat is perfect.

1 like

Hebben ze goed gedaan he, die Glassboxmodellen? :blush:

O.k., wat is erbij gekomen?

1 like

Deze?

:sweat_smile:

1 like

Ah, oh ja, natuurlijk! :grin: :+1: :beers:

1 like

Te vroeg voor een afspraak en wat doe je dan? Paar Rolexi passen tuulk! 41 mm vs 36 mm vs pakweg 40 mm

5 likes

Mijn worldtimer als referentie voor de maat, maar ik moet zeggen dat 35mm Tangente en 27,5mm Tetra het als dresser toch echt goed op mijn polsen doen.

En die Tetra is gewoon gaaf, lekker anders dan anders.

6 likes

Twee stuks vanmiddag om de pols gehad. De PRX in 40mm, en de Seiko Speedtimer. De Speedtimer puur om te kijken of het mij past en staat. De PRX omdat ik daar al erg lang naar op zoek ben/was, en het in deze aankomende periode goed gaat passen bij de veranderingen die er aan gaan komen.
In de komende maanden gaan mijn vriendin en ik een geregistreerd partnerschap aan, en ipv ringen vonden we een leuk horloge beter bij ons passen. Dus zowel voor mijn vriendin als voor mezelf een PRX besteld, in dezelfde kleur, 35mm voor haar en 40mm voor mezelf, beiden Quartz.

6 likes

Gefeliciteerd alvast, en uiteraard veel plezier met de horloges :+1:.

Ik vind die Nomos het mooiste :grin: