Waar blijft de foto Peter?
Deze stoere IWC Big Pilot met zijn 46,5 mm diameter (als ik mij niet vergis). Staat wél op de nominatie om de verkoop in te gaan, want ik vind hem toch te groot voor mijn 20,5 cm polsomtrek.
95 cm? Lijkt me wel wat oncomfortabel.
Moet je aan een haakje in de muur hangen.
Inderdaad. Ik zie zo vaak hele mooie horloge’s van 40 mm of meer die ik graag zou willen kopen maar als ik hem dan probeer dan vind ik het geen gezicht. Bijvoorbeeld een Rolex sub no date (mijn grail), zo vaak geprobeerd maar toch maar niet gekocht.
Hier hadden we het al over gehad. Ik was in dat andere topic deze rakker wel vergeten:
Beide 41mm, de duiker is 12,4mm dik, terwijl de Nautische jongen 13mm dik is. En de L2L is fors langer. Kortom, het is een best groot horloge.
Pols is nog steeds 18,5cm. Als ik beide horloges ooit kan vervangen door een tandje kleiner zal ik het zeker niet nalaten. De Mühle moonphase, bijvoorbeeld, is 12 x 40mm. En de Seiko SJE093, en de nieuwste SJE marine master 200 is ook fantastisch, 38,5 x 12 mm.
41 is echt te groot, maar de duiker komt er mee weg, want duiker.
Vet ding
De Timex Pan Am chronograaf van 42mm is momenteel het grootste horloge dat ik draag op mijn 17cm pols
Ik heb best veel horloges gehad door de jaren en ik merk dat dit vooral aan de vorm van je pols ligt en aan de lengte van de lugs.
Voor mij is 40mm perfect, polsen van 16,5…maar mijn PRX Chrono is 42mm en toch draagt dit fijn. Maar de Zenith EP Chrono in 42mm is dan weer te groot.
44 millimeter duiker op 18,5 centimeter pols.