Ik ben, mede dankzij jullie, dit jaar eindelijk aan de seiko’s gegaan
Deze presage is er gekomen, en ook de welbekende skx007 waar ik even geen foto van bij de hand heb, maar ik neem aan dat iedereen die ondertussen wel kent.
Het meest blij ben ik dit jaar met mijn “barn find” , een paar maanden geleden. Het is een zeer vroege, 1958, Certina DS, een van de eerste met het zgn "patent pending"in de binnendeksel en nog geen schildpad achterop.
Hij is heel mooi roomwit verkleurd, de wp is top,en gekocht van de eerste eigenaar, met het originele Gay Freres bandje (niet op de foto). Geef mij maar meer van dit soort jaren!
Was ook een beste aankoop inderdaad! Maar die draag ik toch minder dan ik hoopte . Wel een plaatje, met die schitterende wijzerplaat etc. Helaas merk ik dat ik er minder draagplezier uit haal dan de Shogun
Deze doet mijn andere horloges verbleken, ik vind er werkelijk alles perfect aan, er waren twijfels over de grootte, hij had ietsiepietsie dunner mogen zijn (1 à 2 mm), maar ik ben daar gelukkig heel erg snel aan gewend geraakt.
Mn beste aankoop ?
De service voor mn Scubapro, inclusief nieuwe crystal. Het (re)lumen van de hour hand is niet echt mooi gedaan, maar met het blote oog zie ik de krimpscheur nauwelijks, het kleurverschil uiteraard wel, maar het is altijd beter dan hoe het was. Na een val was de oude lumen eruit gespat, geen gezicht.
Ik beschouw het maar als een nieuwe heup voor het inmiddels oude beestje… hoort bij het leven zeg maar.