Wat is jouw eerste horloge aankoop van 2019?

Mijn nieuwe aankopen dit jaar waren beide behoorlijk onverwachts, maar wel exemplaren die op mijn wish list staan en ik dus nu kan afvinken. Die lijst is op dit moment 10 horloges lang, om een beetje overzicht te probeer te houden. Voor mijn werk voor Monochrome Watches zie ik zóveel horloges dat een vast lijstje moeilijk, maar oh zo handig is!! :joy:

Om te beginnen, in januari liep ik tegen een deal aan die ik echt niet kon laten lopen. Het ging om de Seiko Presage Blue Enamel L.E. SPB069. Een horloge wat in 2017 is geïntroduceerd en binnen de kortste keren was verkocht. Ik was op dat moment bezig met de zoektocht naar een andere auto dus de prio lag ergens anders qua financiën.

Ik heb altijd een vast rondje van sites e.d. die ik in de gaten houd qua aanbod. Daar zit nog steeds Marktplaats tussen, hoewel ik daar erg op mijn hoede ben. In die anderhalf jaar tussen release en nu, echt nergens tegen gekomen. Ja, op Chrono24, voor de hoofdprijs. Zo ongeveer het dubbele va de originele list prijs en dat vond ik toch écht iets te gek!

Begin dit jaar staat hij daar ineens, op MP nota bene. Meteen contact gelegd met de verkoper, en we heel gesprek via de chat gevoerd. Hij bood me voor mijn gevoel de deal of a lifetime voor dit horloge, en ik heb meteen de knoop doorgehakt! Sindsdien heeft mijn Black Bay er een serieuze concurrent bij!

Aankoop nummer twee zat daar vrij kort op, en moest om thuis ook even uitleggen :joy:
Ook dit horloge, de Meistersinger Salthora Meta X in blauw staat op diezelfde wish list van 10 horloges sinds hij is gepresenteerd. Een duiker met jumping hour, ik vind het tof!! Ja je kunt discussiëren over het gebrek aan een running seconds indicator, maar ik lig daar niet wakker van. Het is voor mij een heerlijk horloge, en samen met de Black Bay en de Presage een vast item aan de pols.

Next up?? Waarschijnlijk weer een duiker, welke dat is zien jullie hier vanzelf :+1:

7 likes

Voor mij persoonlijk momenteel het mooiste horloge dat op HF rondhangt…:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Grand Seiko itch? :joy:

1 like

Yup :sunglasses:

2 likes

6 likes

:blush::blush: thanks daffie

1 like

De Meistersinger Neo voor mijn meisje ter gelegenheid van ons 10jarig samenzijn.

Baal een beetje dat ze hem zo mooi vindt, had m misschien liever zelf gehouden :slight_smile:

2 likes

Nog geen aankoop gedaan in 2019 :money_mouth_face::exploding_head::relaxed:

1 like

Wel een beetje laat in het jaar hoor voor een eerste aankoop.

En dan kun je het maar beter goed doen ook. :+1:
Van harte

1 like

Dan staat je lidmaatschap van HF op de tocht hoor.

Koop ff snel een Casio o.i.d.

Heb wel een Talibancasio gehad via @anon50762135 :thinking:

2 likes

Dat is deze, nu weer sparen :relieved:

3 likes

Telt ook :+1:
Kun je weer een jaartje rondhangen :ok_hand:

1 like

Deze vandaag opgehaald!

2 likes