Wat is jouw top microbrand?

Klopt, je hebt gelijk. Daarom was ik niet degene die in dit topic over Rolex begon.

Geen microbrand. Zodra het in tientallen winkels verkocht wordt is het geen microbrand meer.

Nee

Echt heel mooi ja! Zou nog wel zo’n Duneshore willen aanschaffen, al moet ik er een hele 1950s-outfit bij kopen :heart_eyes:

2 likes

Uitverkocht helaas

Ben wel tevreden met deze micro:

6 likes

Die had ik nog niet voorbij zien komen inderdaad. Ik vind ze er altijd mooi uitzien. Hoe is de kwaliteit? Ik begreep dat een ander forumlid daar uiteindelijk niet zo heel tevreden over was.

MAS een micro uit Australie. Heel veel kekke kleurtjes en mooie Diver

Batavi uit Nederland een mooie GMT Kosmopoliet

3 likes

Ik heb deze nu een jaar, en ben er heel tevreden mee.

Zit in de reserve lijst een visitor dunemaster aan te schaffen. Hopelijk duurt het niet zo lang als een phoibos waar ik ook aan het wachten tot mei.

Inderdaad een leuk merk.
Ze doen niet moeilijk over hun afkomst.
En voor het geld krijg je veel horloge.

1 like

Welke heb je uiteindelijk besteld??

Het wordt de phoibos voyager blue

1 like

Wordt Emile Chouriet gezien als een microbrand?

afbeelding

Ik vind ze wel aantrekkelijk.

Is Balihai al genoemd?

En dan is er nog Orange Watch Company (OWC) die hommages maken van goede kwaliteit.

afbeelding

3 likes

Another micro one! Dan Henry 1970 (44mm)
Mooi product, echte vintage uitstraling!

2 likes

Heb pas deze binnen en moet zeggen, ik geniet er echt volop van.

6 likes

Topic alweer een paar dagen oud maar ik kwam laatst SUF Helsinki tegen, het meer bereikbare merk van Stepan Sarpaneva. Zelf vind ik vooral de 180 erg mooi, ook al is hij niet bepaald goedkoop (€3k).

4 likes

Mooi spul, maar die prijs… Ik heb bij microbrands vaak de associatie (of wens) dat het ook bang for bucks dient te zijn :rofl:

2 likes

Ja eens hoor! Nou is die Sarpaneva wel een grote jongen, is het horloge handgemaakt en zitten er allerlei mooie details in maar het blijft een duur experiment!

1 like

Ik vind straton en signum ook mooi spul maken.
Nog nooit in handen gehad maar zou ze wel eens willen proberen.