Wat is jouw tweeling horloge?

Ook een soort van tweeling

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/3X/4/9/49ca39f7aba1de17ea335eaaca3fef41bd1e5ae4.jpg

Oude foto al, maar past hier volgens mij wel. :sunglasses:

7 likes

Broertjes

4 likes

Eeneiige tweeling! :ok_hand::grin:

1 like

Boctoks:


:blush:

2 likes

1 like

Geen twins, eerder vader-zoon met bijna 25 jaar verschil. Ook een verschil is het ETA 2401-2 28.800 bps vs H50 (Powermatic 80) 21.600 bps hart. De creme-kleurige wijzers van het eerste type zijn beduidend mooier.

(Custom @slls -bandje en horween zuludiver nato).

1 like

In ieder geval familie

4 likes

Model doet me denken aan een 5je wat ik ooit had. Weet niet of ik daar nog een foto van heb.

3-ling horloge

2-ling horloge

2 likes

ZentRa & ZentRa:


:hugs:

5 likes

Deze kwam ik online tegen @Harpoen, maakt het een drieling

1 like

Op het eerste gezicht idd een familielid :smiley:
Bij nader inzien:
Nog bijzonderheden in de omschrijving, de wijzers lijken op die van Seiko en de kroon op een Citizen?
De crownguards en lugs zijn wel erg klein of weggepoetst :thinking:

Deze is inderdaad niet exact hetzelfde, het font is ook dunner. Ik vermoed dat dit model ook ouder is dan de eerder getoonde twee mede door de mindere waterbestendigheid.

Overigens denk ik niet dat dit een franken watch is.

1 like

Ik dacht eerst wel aan een franken watch.
De kroon kan echter ook een Seiko zijn en dan is het technische deel volledig Seiko.

Of Leijona ooit uurwerken bij Seiko heeft ingekocht weet ik niet, ergens twijfel ik hieraan. Miyota’s hebben ze wel als quartz uurwerken gebruikt. Het is bijna niet te achterhalen bij dit merk.

1 like

Inderdaad, dan zou het technische deel Miyota zijn en goed bij het merk passen. Dat lijkt mij correct :+1:

1 like

Geen tweeling, maar toch een tweeling

een echte tweeling, die heb ik ook :smiley:

3 likes

Topic even reanimeren…

3 likes