Tijdens fitness draag ik nooit een horloge maar bij buitensporten wil ik heel soms wel eens deze dragen:
Ik sport niet…
Oehhhhhhhh
Niets… zonde om mijn sub om te houden. Overweeg een Golf horloge van Garmin aan te schaffen met ook sportschool functies.
Geen. Alle sieraden af. Afhankelijj van de sport/doel kan ik een hartslagmeter nog begrijpen. Rest is gewoon niet nodig en vaak onhandig.
Mooie match lekker veel ruimte daar ook.
Hier geen horloge, zit alleen maar in de weg en er hangt atlijd een mooie grote klok die voor me aftelt.
Is geloof ik de grootste vestiging van Basic Fit in Europa. Twee van dit soort zalen aan elkaar.
Ik he bij het mountainbiken altijd mijn G-Shock om. Als ik naar de Crossfit ga laat ik mijn horloge lekker thuis.
School Is om te leren. Ik kan al sporten,dus geen sportschool meer voor mij.
Zoals mijn klarinetdocent altijd zei; “pas in je kist ben je uitgeleerd.”
(En wat voor een musicus geldt, geldt net zo goed voor een sporter)
Voor mij een Apple Watch tijdens het sporten. Thuis snel weer een andere om de pols
@Johan01d
De Fenix 2 verscheen een 6 jaar geleden op de markt en inmiddels door de voortgang der techniek wat achterhaald. Bij haar opvolgers zoals de 3HR; de 5 serie en anno nu de 6 serie is geen borstband meer nodig.
Zelf vind ik het gebruik van een borstband niet bezwaarlijk en zolang ik 4+ uur onderweg kan zijn tijdens een fietsrit cq wandeling en alle gegevens netjes worden geregistreerd stap ik niet over naar een modernere versie van de Fenix.
Het is dus maar net wat je gewend bent en hoeveel euro’s je bereid bent om stuk te slaan.
Een dure horloge dragen op de sportschool, sorry dan ben je niet aan het sporten. Smijten met gewichten, pull ups, burpees en dan een dure horloge…echt niet.
Mijn keuze, zie hieronder. Goedkoop, robuust en een serieus huis.
Echter…tijdens de workout gaat ie eraf, zit alleen in de weg.De Amazfit Stratos natuurlijk!
Geweldig fijne smart / sports watch met een always ON display en juist in zonlicht zeer goede weergave. Zeer lange batterij duur van minimaal een week zonder opladen.
Ik ben dus ook niet meer van de sportschool maar meer van de buiten activiteit. Basic smart-watch features en goede integratie met de iPhone zijn wel perfect, ik heb geen duizend “apps” nodig.
Gebruik 'm vooral voor fietsen.
Uiteraard ook een heerlijk horloge om met verschillende watch-faces en straps te klooien:
Meestal draag ik 'm zo op een suede lederen band, ziet er deftig uit ondanks het grote formaat van 48mm. Maakt 'm wel weer lekker makkelijk bruikbaar wat touchscreen betreft.
Ik heb sinds kort ook de nieuwe Stratos GTR (de kleine 42mm) maar moet er nog aan wennen. Het Oled-screen is super scherp, maar is geen always-ON en vind ik dus vrij saai met altijd zo’n dood zwart scherm als bij de meeste smart watches.
Side by side:
Zo…
100 inverted rows
175 push ups
80 front raises
50 tricep reps
En er gebeurt geen reet met het dressertje, waarvan ik de KS gebruikte dus. Ik zei het al eerder:
Alles wat meer doet dan secondes weergeven is onnodig.
GPS is toch wel gemakkelijk bij fietsen