Wat is nog origineel? Omega 26.5

Ach het wordt niet minder gewaardeerd :innocent:

1 like

wat is er uiteindelijk geworden van je omega, zo gebleven of oude nieuwe plaat gezocht?
Balans hersteld geraakt?

1 like

Het horloge is gebleven zoals getoond.
Aangezien het een jumbo kast is liggen de platen niet voor het oprapen :neutral_face:

Gisteren toevallig (nouja getriggered door Bas) nog eens met het oude uurwerk lopen prullen. 3 jaar geleden kende ik helemaal niets van horloges dus heeft een andere horlogemaker getracht de spiraal terug te steken, deze had veel teveel doorsteek en was dus veeeel te kort, dit heb ik gisteren weer gecorrigeerd (gelukkig heb ik toch wel iets bijgeleerd de laatste 3 jaar :clown_face:).
Maar dan moet je eigenlijk de breguetbocht gaan verleggen en het lijkt erop of de eerste knik verdwenen is. In het kort hij loopt wel, maar met een ampertude in plaats van amplitude :joy:
Heb overigens nog wel de hoop dit ooit te herstellen en ook de donor weer in ere te kunnen herstellen zodat ik 2 horloges heb ipv 1.

3 likes

breguet knik verleggen is niet simpel, ik zou dat eerst op oefenprojectjes doen. Maar die mechaniek kom je wel af en toe tegen aan een redelijke prijs, miss nieuwe spiraal of balans met spiraal pogen op te snorren. Of zoals ik dat soort horloges in een schuifje ooit nog naar te kijken leggen en dan op het einde van de rit weer boven halen en dan wisselstukken voor zoeken of met verbeterde vaardigheden er aan beginnen.

Ik ben echt blij dat ik hier nog een rommelmarkt heb dat ik af en toe iets mee naar huis kan brengen van uurwerk waar ik me mee bezig kan houden, maar zoals vroeger zoeken en zoeken en zoeken op internet dat niet meer, veel te veel troep die aan kakdure prijzen aangeboden wordt, t is niet meer leuk zo. maar de rommelmarkt dingetjes zijn wel super leuk!!! Vooral omdat als het dan bagger is, de rommelmarktprijs dat doet vergeten :slight_smile:

6 likes

Nou Tim. Het zijn inderdaad taaie rakkers, deze oudjes.
Ik heb de spiraal zo ver dat hij nergens tegenaan loopt, en geen windingen die elkaar raken. Je wil natuurlijk zo min mogelijk ingrijpen met deze gevoelige Breguetspiralen.
Hij loopt, maar daar is ook alles mee gezegd. Niet eens met ampertude maar met redelijke amplitude. Maar ik denk dat er tapjes gepolijst moeten worden…

Even de wijzers verzetten, dan zie je misschien nog het restant logo

5 likes

Leuk ding Bas!!