Bij jiu is Rolex zowel bereikbaar als onbereikbaar
Klopt. Er zijn bereikbare en onbereikbare modellen. Je kan een Rolex voor 3000 gebruikt, 5000 nieuw kopen, maar ook voor 35.000 Euro of meer.
Te veel merken die ik niet ken, maar mijn favoriete merken zijn toch wel:
Seiko - vanwege de veelzijdigheid en lage prijs
Oris - mooie horloges, eigen design
Lange & Sohne - ooit de Lange 1 gezien en omgehad, zal 'm waarschijnlijk nooit kunnen kopen maar wat een mooi horloge is dat, ook de Zeitwerk is geweldig
Jaeger Lecoultre - verschrikkelijk mooie uurwerken, zou ooit nog wel eens een mooie reverso willen hebben
Tag Heuer - vanwege de race achtergrond en zelf trotse bezitter van een McQueen-Gulf-Monaco
Daarnaast zijn er merken die ik ontzettend mooi vind vanwege hun (zichtbare) techniek
Van der Klaauw
Gruebel & Forsey (of zoiets)
Richard Mille (eigenlijk vind ik die niet heel mooi, maar vooral heel kunstig)
JLC (behalve de reverso)
pre 1978 Breitling
pre 1975 Enicar
pre 1979 Rolex
Om de een of andere reden kom ik steeds weer bij Tissot uit; dus dat is voorlopig mijn favoriet.
JLCā¦sh*t, die hoort ook in mijn merken top 6.
Conclusie: er zijn gewoon teveel mooie merken.
-
Omega, omdat mijn liefde voor horloges hiermee begonnen is. ĆĆ©n van mijn Seamasters was vroeger van mān pa, en dat kleurt mijn voorkeur sterk. Inmiddels heb ik vijf vintage Seamasters āand countingā
-
Aevig. Ik heb het merk hier op het forum ontdekt (volgens mij dankzij @anon50762135EV) en ben er ontzettend fan van geworden omdat het een microbrand is (dat vind ik charmant, soort van David complex), Nederlands, en gewoon omdat het prachtige horloges maakt die qua ontwerp een soort moderne herinterpretaties zijn van de vintage horloges die ik het mooist vind.
-
NOMOS, omdat het bewijst dat kwaliteit niet per se gelijk staat aan traditie. Prachtige, eenvoud uitstralende Bauhaus horloges van een zeer hoge kwaliteit van een relatief jong bedrijf dat serieus naam voor zichzelf heeft gemaakt. Het geeft hoop
Mijn beste,
Omega, is toch wel het door mij meest gekoesterde horlogemerk!!
En dit in een ruimere context dan de horloges alleen.
Ook de geschiedenis, de productie en de verhaallijn daar omheen fascineren mij.
Je krijgt er als het ware een horloge-wereld bij.
Orologio Signaturis Temporis.
George Daniels?
Ik ben relatief een noob op horloge gebied, maar is dit niet het meest ultieme liefhebbersmerk? VOLLEDIG handgemaakt en door de horlogemaker zelf. Schijntā¦
Als we het dan hebben over haalbaar voor mij
- Tissot
- Hamilton
- Christopher Ward
Ik hoop ooit een IWC te kunnen kopenā¦
Ik merk dat ik voor moderne horloges geen favoriet merk meer heb. Ik heb meer favoriete modellen. Kan elk merk zijn.
Vintage vooral Omega, of een Rolex Submariner/GMT-master met matte dial.
Betaalbaar:
Omega
Rolex
JLC
Glashutte Original
Onbetaalbaar:
MB&F
Greubel& Forsey
Richard Mille
F.P. Journe
HYT
Harry Winston
Geinig hoe menigeen hier Omega en Rolex indeelt onder de āābetaalbareāā merken. Voor mij heeft betaalbaar nog steeds een heel ander begrip dan duizenden euroās ( Misschien ben ik hier nog niet lang genoeg ).
Ooit wil ik heel graag een Omega, dat merk doet mij nu het meest en is uiteindelijk ook bereikbaar. Als ik mijn horlogekist nu moet geloven is mijn favoriete merk Seiko B) .
Dat is net zo persoonlijk als de lijstjes zelf.
Maar ik denk dat voor iedereen met een baan een Rolex of Omega bereikbaar is. Zeker als je op de 2e-hands markt zoekt.
Eens met Bowties. Als āpoor manā (bijna niks-verdiener) probeer ik niet te veel te kijken naar horloges duurder dan zoān ⬠300, maar door gelukkige omstandigheden (ruilen/precies de juiste plaats en tijd) heb ik enkele leuke modellen kunnen vinden, die gebruikelijk iets hoger geprijsd zijn. Voor mij zitten Citizen en Seiko dan in de betere klasse, maar ik kijk ook graag naar in Duitsland ontworpen en in China gefabriceerde horloges (Germasian), die over het algemeen goed ontworpen zijn en Duitse kwaliteitscontrole moeten ondergaan. Helaas zijn de leukere modellen daarvan steeds zeldzamer (steeds meer opengewerkte wijzerplaten etc.) Trias, Constantin Weisz en Rover & Lakes, o.a. Even een stapje verder dan plakmerken.
Een āall time favoriteā is nog steeds Casio, die (mits je niet de modellen hebt met plastic eraan) prima horloges maakt voor zeer schappelijke prijzen, uiteraard alleen quartz. In de G-Shock MRG serie, kom je ook bij onbetaalbare prijzen uit.
Een onbereikbare droom is een Omega PO met oranje bezel. Aangezien voor mij echter ⬠200 uitgeven voor een horloge al een rib uit mān lijf is, kom ik niet verder dan homages, die er wat op lijken. Helaas zitten de niche merken nĆØt even boven mijn mogelijkheden, anders was ik daar ook wel gek op.
Dat ben ik met je eens! Maar bereikbaar is iets anders dan betaalbaar, tenminste in mijn beleving van de definitie
Invicta
Thomas Earnshaw
Kyboe
August Steiner
Perigaum
En Theo(d)rama dan ?
Ja, bijna vergeten! Vooral de skeletons, die zijn nog wel eens mooi in de aanbieding voor 150 euro, de normale prijs van 1200 euro is net boven mijn budget.
mijn top 3:
- Omega
- Omega
- Omega
ff serieus:
- Omega
- Longines
- Tudor
Voor alle 3 geldt wat mij betreft: Veel value for money!
De hele definitie is net zo persoonlijk als het lijstje
Anders zou er wel een grens zijn die voor iedereen gelijk is. En ik ken die grens niet.