Wat kan vintage mooi zijn

Echt schitterende foto’s.
Tjonge die Omega daar wordt ik zo enorm hebberig van hè:-) echt prachtig.

Complimenten voor de prachtige foto’s! Je hebt me geïnspireerd! Ik heb hier een Canon 20D en wil ook mooiere foto’s kunnen maken van mijn -bescheiden 0 collectie. Kun je me ook vertellen wat voor een lens je gebruikt? Met mijn standaard lens kom ik niet veel verder dan een redelijke kwaliteit…

Wederom prachtige foto’s Stef!!:~

Waren mijn foto’s maar half zo mooi.

Prachtig Stef, echt waar! (tu)

Gr. Glenn

Dennizzz Schreef:

Complimenten voor de prachtige foto’s! Je hebt me
geïnspireerd! Ik heb hier een Canon 20D en wil ook
mooiere foto’s kunnen maken van mijn -bescheiden 0
collectie. Kun je me ook vertellen wat voor een
lens je gebruikt? Met mijn standaard lens kom ik
niet veel verder dan een redelijke kwaliteit…

Hoi Dennizzz,

met een 20D kom je een heel eind, als je er maar een goede lens bij hebt. Voor mij is dat een 2.8 18-55 zoom en een 2.8 100mm macro.
Vooral de 15-55 zoom is duur, een alternatief is het standaard kitlensje wat bij de *00 serie werd (of nog steeds?) geleverd. Ik heb daar vooral dichtbij, ook prima foto’s mee gemaakt. Kost tussen de 50 en 100 Euro:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotografie-lenzen-en-objectieven/a1002075037-canon-ef-s-18-55-is-ii.html?c=c3c3a3fd9c3e4c9081be58a8ffe91384&previousPage=lr

Verder fotografeer ik alleen in RAW. Vervolgens bewerk ik eea in Lightroom.
Een camera waar je ook heel goed mee uit de voeten kunt is de Canon G12. Goede lens en je kunt er heeeeeel dichtbij mee komen. Ook hiermee kun je in RAW fotograferen.

malus65 Schreef:

Dennizzz Schreef:


Complimenten voor de prachtige foto’s! Je hebt
me
geïnspireerd! Ik heb hier een Canon 20D en wil
ook
mooiere foto’s kunnen maken van mijn -bescheiden
0
collectie. Kun je me ook vertellen wat voor een
lens je gebruikt? Met mijn standaard lens kom
ik
niet veel verder dan een redelijke kwaliteit…

Hoi Dennizzz,

met een 20D kom je een heel eind, als je er maar
een goede lens bij hebt. Voor mij is dat een 2.8
18-55 zoom en een 2.8 100mm macro.
Vooral de 15-55 zoom is duur, een alternatief is
het standaard kitlensje wat bij de *00 serie werd
(of nog steeds?) geleverd. Ik heb daar vooral
dichtbij, ook prima foto’s mee gemaakt. Kost
tussen de 50 en 100 Euro:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/fotog
rafie-lenzen-en-objectieven/a1002075037-canon-ef-s
-18-55-is-ii.html?c=c3c3a3fd9c3e4c9081be58a8ffe913
84&previousPage=lr

Verder fotografeer ik alleen in RAW. Vervolgens
bewerk ik eea in Lightroom.
Een camera waar je ook heel goed mee uit de voeten
kunt is de Canon G12. Goede lens en je kunt er
heeeeeel dichtbij mee komen. Ook hiermee kun je in
RAW fotograferen.

RAW doe ik ook en dat is inderdaad echt heel fijn werken. Ik doe het niet via lightroom maar via aperture (op een mac) en dan het liefst met tethering. Dan zie je meteen op je scherm wat je schiet.
Qua belichting zal ik ook nog wel een paar dingen moeten veranderen. Heb nog normaal kunstlicht in combinatie met daglicht. En dat is echt bijna niet te sturen.

Die G12 heb ik even bekeken en dat is inderdaad een mooi alternatief. En redelijk betaalbaar. Ik gebruik nu de standaardlens die bij mijn D20 zat (volgens mij precies dezelfde als op Marktplaats).Maar die levert niet hetn resultaat zoals jouw prachtige foto’s. Vooral qua scherpte. Zou dat kunnen komen omdat het geen type II is? Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik nog verder met de instellingen moet tweaken. Heb je trouwens ook ervaring met die macro-ringen die je voor zo’n 15 Euro kunt kopen?

Groet,

Dennis