Een jaar doorlooptijd is natuurlijk ook niet hetzelfde als een jaar arbeid. Ik zou me voor kunnen stellen dat het een jaar duurt van het moment dat het staal de hoogoven in gaat tot het eindproduct, maar er wordt dan echt niet het hele jaar aan gewerkt.
Overigens klinkt dat niet erg efficiënt. Je zit er dan dat gedurende dat hele jaar af en toe geld in te stoppen, wat je pas helemaal aan het eind terug krijgt. Lijkt me financieel handiger om je doorlooptijd te verkorten.
-
Als ik het me kan veroorloven is het toch wel prettig dat de buurman niet elke ochtend een blikje exportbier open trekt in de voortuin en schreeuwend elk gesprek voert met zijn vriendin Priscilla die de politie belt of de wijk WhatsApp vol gooit, want d’r löp hier zo’n zwart’n
-
Goed slapen, goed eten, in de ochtend geen gevecht om handdoekjes leggen
-
Niet door kinderen in Sri Lanka gemaakt, maar handgemaakt in Italië waardoor het lekkerder draagt en jaren mee gaat
-
Maak zo’n 40k per jaar, een beetje comfort en veiligheid is wel handig
Ik denk dat veel horloges zwaar overpriced zijn.
Zeker de horloges met een standaard ETA uurwerk in de klok. Al dan niet een beetje opgeleukt. Je betaalt gewoon een hoop geld voor de exclusieve naam. En daar is dan ook niets mis mee. Niemand verplicht je om zo een duur horloge aan te schaffen.
Vergelijkbaar met kleding van dure merken. Een logo van een bepaald merk op het shirt en de prijs vliegt omhoog. Zolang de consument bereidt is om de prijs te betalen.
En inderdaad. Een goed argument wat betreft kinderarbeid en lage lonen landen. Daar ben ik ook geen voorstander van.
Zonder alle reacties te hebben gelezen zit het zo:
Omdat er gekken zijn die het betalen.
Thats it.
Helaas is het in de modewereld geen garantie. De duurdere merken produceren net zo goed in achteraf tentjes in Bangladesh.
Welkom in de wondere wereld van uitbesteding en supply chain management.
Inderdaad
Even zoeken op de de term Burberry kleding verbranden en we krijgen een klein tipje van de sluier hoe niche merken niche blijven.