Een samenhangende visie op waar jij blij van wordt.
Serieus, je moet niet in de “completionist” val lopen. Een horlogeverzameling kan “af” zijn als je een dresswatch en een dagelijkse robuuste quartz hebt, en niks meer. Je moet niks.
Ahhhh… Nu zie ik het. Je hebt een handopwinder en een Spring Drive nodig. Dat kan gecombineerd in één horloge. Budget wat verhogen en voila:
Ik ben zeker geen verzamelaar maar heb wel meerdere horloges tegelijk.
Kijk niet teveel naar wat je denkt te moeten hebben in soorten en typeringen, maar wat je een leuk horloge vind, los van het label//etiket wat daar bij hoort.
Fantastisch horloge
Als ik en Tag ga kopen dan wordt het de Monaco ben en grote fan van Steve McQueen en vindt de Monaco een van de mooiste horloges ever…
Dat gezegd de volgende die ik graag nog zou willen hebben is de zenith el primero , dan de speedmaster en dan de tag.
En omdat ik nogal andere dure hobby’s heb denk dat het een van deze drie wordt de eerste …
Terug op je horloge deze mag er ook zijn ziet er top uit en tijdloos
Ja en toch blijft voor het grote publiek dít horloge altijd verbonden met Steve McQueen: de blauwe Heuer Monaco, ref. 1133B. Van de Heuer-modellen (Heuer was de sponsor, op het pak van de fictieve coureur Michael Delaney) waaruit hij kon kiezen, koos hij zelf dan ook bewust voor de Monaco.
Dít horloge (waarvan er overigens 6 stuks werden geleverd, t.b.v. de film Le Mans, uit 1971) staat dan ook bekend als de ‘McQueen watch’.