Wat vinden jullie van Archieluxury en andere Youtubers?

Ben ik met je eens. Enige uitzondering zijn echt goed geproduceerde filmpjes, zoals animaties om wiskundige of andere wetenschappelijke concepten uit te leggen. Of de video’s van Watchfinder & Co.

Zodra er mensen in beeld komen, met name als ze “Amerikaans joviaal” beginnen te doen, houdt het voor mij al gauw op.

Als ik kan kiezen tussen een tekstreview met foto’s of een video, kies ik 99 van de 100 keer voor de tekst. Al is het alleen maar omdat ik dan zelf het tempo bepaal, en niet de videomaker.

1 like

Ik vind “caseback watches” eigen heel aardig. Duitse gast met leuke horloges. Hij heeft ook een aantal analyses gemaakt van andere horlogekanalen.

1 like

Precies de spijker op de kop!

Archieluxery is cult

1 like

Archie is een schreeuwer en vervelend om naar te kijken. Dan hebben we nog mr posh aka the urban gentry die lekker langdradig is. Heb van alles wel is wat gezien denk ik maar volg niks.

De keren dat ik naar een YT filmpje kijk over horloges is van de modellen die ik zou willen kopen. De rest interesseert mij niet. Voor mij is het dus enkel om een indruk te krijgen van het horloge hoe die eruit ziet, de specs zie ik wel op de site van het merk.

2 likes

Haha, dat vind ik nog de leukste. Maar zijn top 5 ditjes of datjes ben ik wel beu. Heel soms heeft hij nog leuke NA’s en ik kan in dat geval genieten van zijn enthousiasme.

1 like

Ik vond hem in het begin ook wel leuk maar begon me al snel te vervelen. Ik kijk ook alleen nog maar naar de modellen die ik overweeg te kopen en wie dat filmpje dan maakt is dan niet belangrijk. Als ik kan zien wat ik wil zien vind ik het goed.

1 like

Van zijn kennis moet hij het niet hebben :thinking:

1 like

Dat vind ik meevallen. Maar toch, als ik kennis wil vergaren over een bepaald horloge dan is een youtube review per definitie een slechte bron.

1 like

Federico Talks Watches
Watchfinder & Co
JustBlueFish
Bruce Williams

1 like

Schreeuwer.

Subliem.

Ken ik niet.

Praat veel teveel.

Ik vond YouTube even aardig, maar ik kijk alleen nog maar af en toe naar de filmpjes van Watchfinder & Co. Voor de rest gebruik ik YouTube gewoon als veredelde radio … Pink Floyd rules! :stuck_out_tongue: (Iron Maiden, IQ, Dream Theatre enzo luister ik ook graag :slight_smile: ).

1 like

Van Archieluxury wordt ik echt heel agressief! Wat een 1e klas mngl is dat zeg… heel vervelend.

Ik vind TGV, watchfinder&co erg leuk.
Daarnaast kijk ik graag 555 gear.

1 like

Voor Archieluxury moet je echt tijd teveel hebben in je leven, wat een dwaas in alle opzichten van het woord.

Youtube is een zeer aangename manier om nieuwigheden en/of wanteds te ontdekken in een oh zo belangrijke video-format, wat de ontdekking zoveel meer leven geeft dan (meestal bewerkte) online fotos. Uiteraard is het steeds aan te raden een horloge zelf aan je pols te testen alvorens ze te kopen, maar dikwijks is dat voor velen niet mogelijk. Merken dat niet te koop zijn in jouw regio, microbrands, enz…

Ik vind de videos op youtube daarom ook een must en zeer aangename extra tot de beleving van m’n passie(s). Dikwijls veel interessanter dan vele nutteloze TV-programma’s of series dezer dagen.

Ik probeer m’n subscriptions zo uitgebreid te houden in allerlei categoriën, want wat ik daar allemaal reeds op hebt ontdekt zou onmogelijk geweest zijn op forums of in stenen winkels…
Sommige content-makers zijn zeer goed voorzien van high end apparatuur waardoor je het uurwerk krijgt te zien in allerlei condities en details, en anderen hebben deze apparatuur niet, maar blijft ook interessant, want thuis kijk je nu eenmaal ook niet onder de meest ideale omstandigheden naar je horloge.

Al bij al blijft het een zeer interessant gegeven om iemand met passie te horen spreken over iets wat jou ook boeit, niet? Sommige videos bestaan voor marketing redenen en views uiteraard, maar anderen doen het met de juiste redenen en vol passie.

Ik vind dit forum ook geweldig, begrijp me niet verkeerd, maar je moet verdomd houden van Seiko, Rolex en Omega hier om echt helemaal je “hobby beleving shot” te kunnen krijgen :slight_smile:
De usual suspects (ook al zijn ze zeer mooi) komen steeds naar boven in allerlei mogelijke topics, en dikwijls heb ik nood aan de ontdekking van net iets anders.

1 like

Had een aanvraag gedaan voor een video review. Wilde zijn mening weten over het merk Junghans. Heb geld betaald. Maar kreeg email van hem: dont do shitty questions for free.

dat snap ik sowieso niet dat mensen voor zijn advies gaan betalen!
hij kan alleen maar alles wat los en vast zit afzeiken, en daarbij zichzelf tegenspreken!!
erg vervelende negatieve kerel

1 like

Hahaha goed filmpje man. Ga je ook reviews doen?

1 like

Ben niet weggelegd voor filmpjes. Als ik zoiets zou doen, dan alleen Nederlands, met name omdat Engels soms wat lastig is voor mij.

1 like