Wat vinden we van de King Seiko vanac

Precies en de plaat had al wat plekjes zegmaar er ook in zitten was niet helemaal strak meer maar kast en band waren als nieuw.

Heel mooi!

Je moet niet voor de fancy advertenties gaan, doe je dat niet is het prima te doen opzich. Al merk ik wel dat men in Japan een boven gemiddelde intresse hebben voor facet glas en funky horloges.

2 likes

Facet is ook wel beetje mijn ding aan het worden vind het wel wat toevoegen! Had het voor het eerst gezien op een Rado certina maar de seikos doen het toch op andere manier beter!

2 likes

Vind de wijzerplaat kleuren en facetglaasjes wel mooi, alleen de indices zijn voor mij een beetje te.

:rofl:Had ik in het begin ook, maar nu vindt ik ze er echt erbij horen.

1 like

Heb niets te doen ivm quarantaine en heb de modellen nu een paar keer bekeken. Moet zeggen dat het op me groeit :rofl:. Op de wishlist? :thinking::sweat_smile:

1 like

Het zijn niet echt handige horloges voor klokkijken…

3 likes

Maar wel leuk om een te bezitten :hugs:

1 like

Ik vind het echt helemaal niks. Dat facetglas doet me aan een asbak denken.

Mischien kom ik er later op terug, smaak ontwikkelt.

Als ik hiermee thuis kom gooit mijn vrouw óf mij, óf dit horloge het raam uit. Waarschijnlijk op mijn auto.

1 like

Ik ben geen fan van shrouded lugs of lugless kasten, de wijzers lijken me aan de korte kant en de indices juist weer te grof. Buiten dat heb ik geen affiniteit met geel.

Kortom: Mijn kop thee is het niet, maar ik kan goed zien hoe anderen de charme er van inzien. Maar

Als ik er naar ga zoeken zie ik alleen shrouded lugs, lugless kasten, helmet kasten en non-standaard lugs. Ik zie overal korte wijzers, en in heel veel gevallen erg lompe indices.

Het lijkt er op dat ik die hele serie kut vind. Geef mij maar iets cleans, simpels en onder de radar uit de jaren 70. Mijn Lord Matic bijvoorbeeld:

Smaken verschillen. En zelfs op m’n eigen horloge vind ik de wijzers aan de korte kant.

1 like

Wat een teringsaaie seiko heb je uitgezocht :rofl:

Heb je die blauwe van koekoek gezien?

3 likes

:rofl:

:rofl::rofl: beetje wel he? Vindt ze daarom zo leuk! Zijn gewoon funky heel wat anders dan " normaal" en zijn nog best dure JDM asbakjes.

1 like

Ja, mooi he?

Nee dus, geef mij maar een andere king seiko, of een vanac.

Het is maar net wat je saai noemt. Linnen patroon op de plaat en een coole niet alledaagse set wijzers. Kast vorm zie je tegenwoordig ook nog nauwelijks. Dus saai? :thinking:

Mooi man. Elegant en simpel.

Maar dat is off topic. On topic; dit jaar gaat er nog een Grand seiko komen. Mogelijk volgend jaar een vanac voor de heb :rofl:

mooie suggestie voor je GS ga voor een mooie 6145 of 46 variant. Highbeat 36000bph uurwerk, onderdelen zijn er nog voor te krijgen en mooie kasten!

1 like