Ze zijn de wijzerplaat vergeten!
Heb pas nog een interview gezien met J.C Biver…
Bij die man moet alles groot en vooral duur.
Hublot was onder MDM nog een tamelijk ingetogen merk met best mooie modellen (veel quartz maar toch)
Onder bewind van Biver werd het merk ineens heel anders gepositioneerd en werd het wat het nu is…groot,groter,grootst.
En vooral duur.
@astonmartin ‘Duur, duurder, duurst’ vind ik een heel goede bedrijfsstrategie voor een ‘premium’ horlogemerk dat graag nog meer ‘premium’ wil worden (geldt natuurlijk niet alleen voor TH). Er zijn namelijk hele volksstammen die denken dat een stalen horloge van € 10.000 dus wel 20 keer zo goed moet zijn als een stalen horloge van € 500. Soms lijkt het er simpelweg op dat hoe hoger je als fabrikant een horloge prijst, hoe aantrekkelijker het wordt. Wat natuurlijk in de basis een heel onlogische gedachte is.
Wel erg grappig. Als bestuur en aandeelhouders zou ik zo’n man nog een extra bonus geven. Geniaal!
Niet mijn klok.Brrr
Alhoewel ik toch een liefhebber ben van het merk TH vind ik dit 3 keer niks…
In economische termen heet dat een ‘positieve prijselasticiteit’: het effect dat de vraag omhoog gaat bij een verhoging van de prijs (meestal gaat 'ie dan naar beneden). Dit lijkt inderdaad te gebeuren bij zogenaamde Veblen-goederen (extreem luxe artikelen) en ook bij Giffen-goederen (inferieure substituten). We lijken hier het eerste te zien inderdaad, maar het is niet helemaal onlogisch (per slot van rekening kunnen economen niks met irrationaliteit).
Een idee is dat het statusverhogend werkt: het is een soort omgekeerde van het zgn. ‘bandwagon effect’ (waarbij je iets wilt als je buurman het ook heeft). Het feit dat de prijs omhoog gaat, betekent dan voor jou dat mensen in een lagere inkomensgroep dan jij het niet meer kunnen kopen: de hoge prijs wordt dan één van de aantrekkelijke aspecten van het goed omdat het je status tov die groep verhoogt.
ik vind hem druk, heeeeel druk. Toch zie ik er ook wel mooie dingen in, het rood om de datum, op de indices en de secondewijzer.
Toch zou ik hem om moeten zien om een definitief oordeel te vellen. Maar voor nu zeg ik toch: Nee, dank u…
Veel te druk, dan maakt TH wel veel mooiere / subtielere horloges!
Less is more, is hier zeker niet op van toepassing…
Te druk en ik hou niet van dat skeleton gedoe. Nee dus, niet mooi.
Ik kan mij niet voorstellen dat een persoon met enige bagage dit vehikel om de pols doet.
Grt.
Nuff Said!
Groeten,
Noel.
Eerst had je Heuer.
Toen werd t Tag Heuer.
Nu lijkt t nog alleen Tag te worden…
Prima omschrijving. Wat vinden we er van? Ik vind het niks. De Heuer DNA is gekilled.
Ik vind het horloge geen Tag Heuer dus een gemiste kans.
Als iemand er Theorama op had geplakt dan had ik het gelooft.
Helemaal mee eens
Haha! ja, ik heb het filmpje gezien.
Wel een korte ‘sessie’ trouwens
Grt.