Wat vinden we van: Steinhart Military 42?

Kleurenschema, vorm van de wijzers / cijfers zijn prima alleen zou hij een centrale secondewijzer moeten hebben, nu oogt ie wat kaal, en die afgesneden cijfers maakt hem ook niet populair vrees ik.
kortom alles in potentie okay maar met het verkeerde uurwerk.

Op het eerste gezicht een leuke klok, maar als ik er langer naar kijk verlies ik snel interesse.

niksan

cijfers te groot/vierkant

wijzers zijn te klassiek voor de wijzerplaat

secondenwijzer door de 5-6-7 heen

(het is geen Rolex kloon, en dat is dan wel weer te prijzen)

Wat een puinzooi.

moker333 Schreef:

Lijkt erg op de Zenith D’Aeronef Type 20!

Was deze helemaal vergeten. Dacht ik dat ze eindelijk wat eigens hebben. Tja, het blijft een Steinhart :+

Hebben ze eigenlijk wel een eigen design? Ik begrijp natuurlijk dat een duiker met een draaibare bezel al gauw op een Submariner lijkt. Maar de combi van wijzers en de onderbroken minutenring op deze Military doet me nu ook nogal aan de Zenith denken. Misschien niet zoveel hommage als een Ocean 1, maar toch.

Dacht eerst dat de Triton een eigen ontwerp was, bleek behoorlijk zelfde kast als een oud Frans merk te hebben. Heeft Steinhart wel een eigen design? Misschien de Apollon?

Of hun Lemans wellicht? Want hun Racetimer doet me toch nogal aan een Tudor Heritage chrono denken.

Selie Schreef:

Ben ik dan de enige die hier erg van is
gecharmeerd?

Ik dacht een hele tijd dat ik alleen was. Ik vind het ook wel wat hebben.

peaceloveandpitbulls Schreef:

Maarja gelukkig kunnen smaken verschillen dus ga
ervoor als dit jou wel aanspreekt. :slight_smile:

Ik vind het wel wat hebben. En vooral de 3D geprinte lume vind ik wel een leuke vonds. Maar ik hij spreekt me niet genoeg aan om tot aanschaf over te gaan.

Ik voeg me ook bij de smaaklozen, dus + nog 1

tja, de look and feel van de zwarte vind ik wel wat hebben, kleine seconden prima maar de afgekapte cijfers zijn voor mij sowieso een dealbreaker.

Vind die Military 42 wel oke, maar niet meer dan dat. Die racetimer heeft idd inspiratie gehaald bij Tudor, maar ik het is geen hommage denk ik. Die is zowiezo beter gelukt in z’n geheel. Maar ja, smaken verschillen hè…