Wat voor horloge heb jij een familielid aanbevolen?

Werkelijk waar geen idee…

Dat bedoel ik…

3 likes

Ik ben geen handelaar

Nee. Klinkt lullig, maar zo bedoel ik dat zeer zeker niet. Ik vind dit forum leuk en soms onderhoudend, maar ben te weinig horlogeliefhebber om het m’n ‘tweede huis’ te noemen.

1 like

Dat was uiteraard een grapje (zie de emoticonnetjes aldaar…)

1 like

Net een Tag Heuer WAB 1110 voor mijn broer gekocht.
Quartz, kwaliteitshorloge.
“Echt” merk.
Wel pre-owned.
Klassiek en sportief.
300 m WR.

4 likes

Zozo dat is een mooie klok

Typenummer Chinese hommage die ik vorige week uit de grijpkranen gevist heb op de lokale kermis (Casio zelf heeft dit model alleen in geelgoud, niet in rosé).

2 likes

Niet echt aanbevolen maar gewoon kado gedaan. De merkloze quartz van m’n vader had het na 20 jaar en 5 batterijwissels volkomen opgegeven, dus ik dacht na over een alternatiefje waarbij de nikkelgevoeligheid en gebruiksgemak (en ook het mogelijk vergeten zo nu en dan), dus een quartz, titanium, en zendergestuurd zou wel makkelijk zijn. Qua uiterlijk was een beetje netjes en niet te lomp ook wel prettig.
Al snuffelend op een Casio LCW-M170TD-7AER uitgekomen, en anderhalf jaar later draagt m’n vader 'm nog dagelijks.
Alles lekker makkelijk afgesteld, en de instructie “als je 'm niet draagt, gewoon in de vensterbank leggen”.

3 likes

Vaak raad ik een mooie vintage Omega Seamaster aan gewoon omdat die altijd goed staat :heart_eyes:

1 like

M’n vader wil een mooie automaat, maar wil niet te veel uitgeven, maar wel zwitsers en een zekere naamsbekendheid… heb Tissot gezegd gezien zijn ervaren leeftijd, zelf zou ik in zijn plaats een Hamilton nemen…

Afhankelijk van de persoon en het budget. Maar in de meeste gevallen hebben mensen weinig ervaring met mechanische horloges. Daarom adviseer ik vaak eerst een nieuw 5’je voor vijf tientjes. (zolang is het geleden dat ik advies mocht geven aan iemand)

Als ze iets meer te besteden hebben een Seiko duiker (toendertijd een skx023/031 of monster gen. 1 bijvoorbeeld, of meer recent een skx007).

Als ze “all-inn” willen gaan, dus Zwitsers, mechanisch en een écht merk (dus geen start-ups, plakmerken of microbrands) dan beveel ik eerder iets aan van de Swatch groep. Bijvoorbeeld mechanische Swatches (Sistem51, Heracles of Uncle Charly) of Tissot (Le Locle, Visodate of Prs).

Écht dure horloges heb ik nog niemand aangeraden. Ik vind dat ze daar naar toe moeten groeien (ze moeten zelf bewust de keuze maken een paar duizend uit te geven aan een horloge. Ik wil niet verantwoordelijk zijn/me verantwoordelijk moeten voelen voor een evt miskoop).

2 likes

Sorry voor de late reactie haha! Onze gesprekken zijn altijd zeer leuk en voor mij erg informatief en handig. :sunglasses: Vele klokjes zo niet de meeste via of op advies van mijn lieftallige oom :kissing_heart:

1 like

Tsja heb alleen een oom die verknocht is aan Rado en die zie ik max 5 x per jaar.
De rest van de familie geeft helemaal niks om horloges of het zijn de ‘modemerken’.

Als ik hen zeg dat mijn goedkoopste horloge €450,- kost…

giphy (1)

3 likes

Dat ken ik. :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile: Mijn ouders vinden een horloge van 150 euro al heel duur. Terwijl dit in principe peanuts is.

1 like