Heerlijke combinatie!
Ik vind de tropics van Borealis erg fijn.
De comfortabelste die ik gehad heb in ieder geval. Wel aan de lange kant.
De originele buckle is alleen minder. Daar heb ik een old skool buckle opgezet die je weer wel krijgt op een cheapestnatostraps tropic.
Dat kan, geen probleem. We kunnen het resultaat ook gebruiken om van andere straps met dezelfde score TPU te herkennen.
De Watchbandit heeft zo’n easy push pin die er lastig uit te wurmen is, kan ik die laten zitten voor de test? Het zou gaan om een FKM rubber versie dus daar ben ik wel benieuwd naar!
Kaufmann zegt zelf TPU dus die ga ik niet meer bestellen denk ik.
Tropic gemaakt van rubber en lijkt de enige zijn die in Europa (Italie) gemaakt wordt, rest in China….
ja hoor, het effect op de test is klein, een gesp daaarentegen niet, dat is een te groot effect.
De moderne Tropic van het merk zelf is ook binnen.
Ander gevoel dan de andere banden (FKM), voor mij prettig maar geen duidelijke plus of min.
De basket weave loopt door aan het uiteinde van de band, meeste merken hebben dat niet en vind ik een duidelijk pluspunt.
Het materiaal is duidelijk anders en waar het uit blijkt is de geur. Het is rubber met een vanille luchtje maar je ruikt het rubberluchtje er toch nog een beetje doorheen. Dat zal voor een aantal mensen een no go zijn gok ik maar voor mij is het prima.
Van de banden die ik tot nu toe geprobeerd heb heeft deze de meest luxe uitstraling. Duurzaamheid en alle andere aspecten moeten nog blijken natuurlijk…
De grijze is de moderne Tropic op een moderne Ingenieur, de zwarte een vintage NOS Tropic op een vintage Ingenieur…
Voor mij is de Ali van 8 euro maar wel FKM de winnaar in het goedkope segment en als je toch geld gaat uitgeven voor een merk dan maar direct de originele Tropic voor het dure segment….direct nog een zwarte originele Tropic besteld….
De moderne tropic heeft trouwens een andere afwerking dan de website laat zien ontdek ik net. De doorlopende basket weave is niet te zien op de modellen daar en de gesp is ook anders!
Hoe is de originele moderne Tropic ten opzichte van die van Watchbandit? En dan bedoel ik met name in dikte en soepelheid. Benadert het meer het gevoel van de vintage band?
Ik heb die van Watchbandit namelijk geprobeerd maar teruggestuurd omdat hij me niet beviel. Te stug, te hard en voor mij overigens ook te lang. Dan kan het misschien FKM zijn, maar zelfs voor een Ali-prijsje zou ik die niet hoeven.
Haha ik heb hem ook teruggestuurd…de moderne Tropic voelt echt anders, stuk zachter en soepeler en zelf vind ik hem ook prettiger dan de vintage Tropic band. De nieuwe is vrij dun totdat die bij de lugs een stuk dikker wordt en dat is prima zo.
Van de vintage Tropic band vraag ik me af of die wel van echt rubber is of toch ook een kunststofsoort (is namelijk geurvrij).
De moderne Tropic lijkt de enige moderne variant te zijn die van echt (vulcanized) rubber gemaakt is en dus een natuurproduct. Alle andere banden die ik gezien/gelezen heb zijn siliconen, FKM of TPU.
Hé, dat is apart. De mijne ziet er inderdaad anders uit, met een heel andere gesp.
Nieuwe foto’s maken vonden ze waarschijnlijk te duur
Er staat namelijk wel in tekst dat de gesp kan veranderen zonder bericht vooraf…
Er is nu een tweede onderweg dus even kijken of dat dezelfde variant is
Baltic straps zijn 70 bij 120.
Zit echt geweldig , geen flap over…
2gaatjes hou ik over, staat mooi.
Maar alleen zwart te krijgen.
Nu wil ik wat kleurtjes erbij.
Welke merken bieden kleuren en dezelfde lengte maten als Baltic???
Ik herhaal: Joseph Bonnie. Als je een mooie en erg comfortabele tropic in 6 verschillende kleuren zoekt waarbij de weave mooi door loopt op de uiteindes, dan moet je daar zijn.
Hier ook:
Wel top dat het wafelpatroon nu doorloopt, dat vind ik het enige nadeel bij de mijne.
Gr, HJR
Mee eens, die heeft dezelfde voordelen als de originele Tropic (namelijk ook vulcanized rubber en de doorlopende weave) maar alleen beschikbaar in 20mm en ik had een paar 22mm nodig. Op hun site zie je ze wel op 21mm lugs gezet met een Omega maar dat vind ik echt niet mooi….
Het lijkt erop dat ze eerder van siliconen waren en nu pas vulcanized rubber?
Helemaal eens, 20mm kan ook op 19mm (been there, done that, gaat prima) maar groter is niet mooi idd.
Klopt, de oude waren minder, de nieuwe (https://www.josephbonnie.com/en/product/rubber-tropic-blue/) zijn heel goed.