Wat zijn jullie ervaringen met struisvogelleren bandjes ?

Ik vind struisvogelbandjes heel prettig om te dragen. Die van mij aan deze Oris is een Hirsch band, die niet goedkoop was (179 Euro in xl maat) maar heel soepel draagt. Ik vind de kleur ook mooi en het is weer eens iets anders. :relaxed:

Ik ben een echte liefhebber; hier mijn portemonnaie! :smile:

3 likes

Bij mij niet in ieder geval. :slight_smile:

Grote fan, deze komt uit de Colareb stallen:

2 likes

Mooi Andy, aan de Longines! :relaxed:

1 like

Meen je dat nu echt, dat je nooit een struisvogel leren bandje geprobeerd hebt???

Dan heb je je kop de afgelopen jaren wel in het zand gestoken!

I’ll get me coat…

3 likes

Je moet zeer oppassen…voor je het weet lopen ze weg.

Er zijn 2 soorten struisvogel leer.

Het standaard leer van de buik/rug.


Dit is goed sterk leer maar heeft wel rek en dat kan nadelig zijn (rond de gaatjes en bandpassen)

Het mooiste struisvogel leer is van de poten.(ostrichlegs)

Dit is een stuk stugger en heeft veel minder tot geen rek maar is heel veel duurder.

2 likes

Mijn ervaring met struisvogelleer is dat ik het er super ranzig vind uitzien met die nare pokken erin. Dat gaat daarom dus niet op voor het leer van de poten zoals hierboven: die vind mijn fobie helemaal prima.

Ja, kwaliteit is prima, maar het blijft lelijk.

Dat vind ik juist tof er aan :grin:

2 likes

Hoe meer pokken hoe mooier ik het vind.
Het leer van de poten is qua nerf schitterend, maar ik heb er een band van gehad en vond hem te stug.

Mijn ervaringen met struisvogel leer als hobby banden maker.
Het leer met de noppen is erg zacht, soepel maar oersterk. Om een bandje te maken moet het verstevigd worden.
Het is erg duur leer. Een vel kost rond de €300. En dan is meer dan de helft zonder noppen.
Leer van de poten is veel goedkoper. €40 per vel maar die zijn kleiner. Ook veel afval. Dus relatief wordt het toch weer duur.
Ook dit is soepel, hoewel stugger dan het noppen leer.

7 likes

hou niet van struisvogelpolitiek…

1 like

Ook niet als het om een Oris gaat? :relaxed::wink:

nee, das zo transparant als het maar kan…

:slight_smile:

1 like

Je hebt gelijk! :+1::relaxed:

1 like