Beide links analoog. Rechts digitaal.
Normaal draag ik analoog. De Apple Watch tijdens het sporten en de digitale Casio op vakantieâŠ
Het leukst is digitaal met de seconden analoog en desgewenst ook uur en minuten auditief.
Kan ook louter auditief, als je écht klasse hebt.
Eerst maar overlijden hĂš ![]()
Waarom?
Kan levend ook, heb jeâr tenminste wat aan.
Mijn allereerste horloge, ik was een jaar of 8 of 9, was een digitaal horloge van Casio. Maar ik vind horloges met wijzers gewoon esthetisch prettiger. Dus, sindsdien nooit meer een digitaal horloge gehad en ik zie dat, eerlijk gezegd, ook niet meer gebeuren. TĂ©nzij ik nog eens zoiets tegenkom, op het juiste moment (als in: dat ik niet net met wat anders bezig ben)âŠ
In mijn jeugd was alles wat ik had digitaal. ( Casio )
Nu is alles analoog op 1 na ( Computron van Bulova ) met led diodes. ![]()
En smartwatches komen bij mij niet in. ![]()
Ik hoor het al⊠u heeft het horlogevirus opgelopen ![]()
Ik kan heel afwezig een glimp opvangen van een analoge wijzerplaat en dan gevoelsmatig weten waar ik mij tijdsmatig bevind. Geen vertaling naar âhet is zo-en-zo laatâ. Een soort onbewuste vaststelling.
Dat lukt mij niet met digitale weergave.
ik heb ze allebei, maar kwestie aflezen gaat het bij analoog sneller, of zelfs aangenamer dan bij digitaal
Absoluut analoog,geeft mij meer rust ,digitale tijd is niet echt het probleem,wel alle digitale extraâs aan functies,daar krijg ik de wĂšbbes van.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
One word: Meistersinger. Ik krijg daar jeuk van.
Krabben helpt.
Dâr stoat geskreven en gedrukt daâj moe skarten woar daât jukt.
Zal me aan me schompes ratsen.
Doe mij maar analoog. Vind ik mooier. Of het zou zoân Breitling Aerospace moeten zijn, die ik rond 2000 in een etalage zag in Zermat tijdens een skitoer.
Digitaal doet mij helemaal niks, heb er ook nooit een gehad. Zân Breitling met digitaal venster is dan wel weer echt een guilty pleasure.
Zeker analoog! Dat geeft mij meer tijdsbesef.
Mijn allereerste horloge was een digitale casio, nooit problemen mee gehad.
Nu moet ik zeggen dat ik analoog gewoon mooier vind omdat er ook veel ontwerp in wijzers kan zitten.
De vorm, wel of geen lume, hoe de lume is aangebracht bij de wijzers.
Wat je zegt met het passeren van de tijd daar heb je echt gelijk in dat is bij een analoog veel beter in te schatten
, ik kies analoog.
Als ik moest kiezen
.
Als ik moet kiezen analoog, want daar ben ik van jongs af aan aan gewend. Ik vind het stijlvoller. Maar natuurlijk ook een smaak kwestie.