Wat zou jij dragen... in jouw geboortejaar?

Zit met hetzelfde probleem, ben nog geen enkel mooi horloge van 1980 tegengekomen
dichterbij dan 1978 ben ik nooit geraakt

2 likes

Ligt eraan waar je van houdt :man_shrugging:t3:
Twee Tudors uit 1980 die ik wel lust

6 likes

Deze was anders nog gewoon nieuw te koop in 1980.
1980 Heuer reference 12 - TIMELINE.WATCH collection

6 likes

Deze is uit mijn geboortemaand, dus dat zou kloppen (of eigenlijk zoemen …)

6 likes

dat is mijn smaak wel, had die eigenlijk ouder ingeschat dan 1980 - valjoux 7734?
Heb er één in de knutselschuif liggen met net dezelfde kast en zeer vergelijkbare wijzerplaat (geen Heuer)
daar maak ik dan mijn birthday watch van - merci voor de hulp

net even gecheckt - zelfs de wijzers zijn identiek met de Heuer

4 likes

Kwam ook al tweede helft '70s op de markt. Maar heeft, voor zover ik weet, nooit in een catalogus gestaan. Dit was op zich niet ongebruikelijk. Toch werd dit model nog tot zo rond 1980 aangeboden. Net als enkele andere modellen, die ook hun oorsprong hadden in de '70s.

Hier nog even 'n plaatje van de toch wel heel gave Ref 12.

Ja.

Daar bof je toch maar mee! :blush: :+1:

No problem! :beers:

4 likes

Ik ben van 87 en dat is exact wat ik zou doen, een dikke two-twone Ebel chrono :grin:

2 likes

Ik vind goeie waterbestendigheid met n schroefkroon erg fijn. Zelf gecharmeerd vd Turtle, dus ik zou denk ik ook zo iets hebben willen dragen. Wel met n presidential band versie, mocht dat toen al bestaan voor de Seiko.

En als de fondsen t toelieten denk ik n Sub 16800 worden omdat ik saffierglas prettig vind ivm krassen. Zou waarschijnlijk toen ook wel die pukkel eraf gehad willen hebben.

5 likes

Je maakt mijn dag wel Ed :+1:
Mij even in de Heuer ref. 12 verdiept en de Almery heeft zelf de 12 op het deskel staan. Wie o wie zou die toch kunnen gemaakt hebben :face_with_monocle:

Kunnen we Almery bij op de poor man’s Heuer lijst zetten

3 likes

Gaaf, hoor! :+1: