Watchtime 2024 beurs in Düsseldorf

Afgelopen zaterdag met @Carambole, wederom een dagje Düsseldorf gedaan, nu uiteraard met als doel de Watch-Time beurs.
Voor mij stonden een aantal puntjes op de wish-list, vwb beter bekijken.
Dat was onder andere de Laco Kiel-2

En de Hanhart 417ES

Mooie classic look van de wijzerplaat.

Voor de rest was het zeer prettig vertoeven bij de stand van Fortis. Hier leuk gesproken met @ABCSteed.
Leuk om die verschillende verhalen te horen, zeker voor mij als ruimtevaart-nerd… :nerd_face:
Toen ook nog maar even de Novonaut van Arjan geprobeerd.

Ook dit was een indrukwekkend horloge.

Een leuke beurs, met gezellige drukte. Je kon overal goed bij. Alles was te passen en proberen.
Leuke “bijvangst” vond ik de ontdekking van Lebois & Co. Prachtig model, die Heritage.

Na de beurs, wilden we een hapje eten in een “lokaal tentje” Helaas voor ons, lokte het mooie weer en het lokale voetbalclubje de mensen massaal naar buiten…
Half uur, tot 3 kwartier wachten op een tafeltje voor een pizza of schnitzel was ons iets te gortig.
Dus dat hebben we thuis maar opgelost. :pizza: :pizza: :pizza: :coffee:

11 likes

Leuke beurs, gemoedelijke sfeer. En waar vind je dit elders (slechts n selectie…)?:

Voor elk wat wils. Maar hopelijk komen de “Düsseldorfer -en Kölner Uhrenbörse” ooit weer terug…

10 likes

Zojuist teruggekeerd van WatchTime. Mijn zoon hield het niet langer vol, want hij wilde op de terugreis kijken naar de derby van het Oosten.

Bezoek aan de beurs wat mij betreft wederom de moeite waard. Niet alles kunnen passen wat ik wilde, maar genoeg voor inspiratie en een toffe dag.

Nieuw voor mij, dus een verrassing: Serica

Kwalitatief :ok_hand: Ontwerp :ok_hand: Pasvorm en kast :ok_hand: en de bracelet waar ze patent op hebben is super comfortabel

Formex blijft mij boeien, vanwege de sandwich dial

Hoogtepunt op de beurs is altijd: Fortis
@ABCSteed (Arjan) en zijn collega’s zijn super gastvrij, laidback en bezitten enorm veel kennis.
Dank voor de gastvrijheid en de passessie.

De Vagabond is een mooie aanwinst, maar te groot en robuust voor mij. De Marinemaster en de prachtige chrono blijven favoriet.

Hanhart heeft veel nieuwe releases gehad dit jaar. Daar moest ik meer van weten. Ook daar zijn ze zeer gastvrij en behulpzaam, waarvoor dank. Mijn favorieten plaats ik hieronder

Prijs/kwaliteit is Hanhart een merk om te volgen.

Frederique Constant bracht van de week een nieuwe classic salmon dial uit. Ik vind hem prachtig. Mijn vrouw en zoon helaas niet

Bij Sinn is het altijd druk en terecht. De 356 en 358 kunnen mij wel bekoren

Helaas geen Circula, Squale, Airain en Le Dubois kunnen passen want mijn zoon had haast. Volgende keer dus anders en beter plannen. Heb wel genoten en absoluut tof om met mijn zoon samen te doen.

Slot en sluitstuk komt overigens van Zenith

Zo mooi :heart_eyes:

34 likes

Deze zijn gemaakt bij le bois zelf toen ik mijn le bois ging ophalen

16 likes

Wat een fantastische dag gehad met mijn brother in crime @Nash.
Bijna een thuiswedstrijd 30 minuten tot aan de deur.
Een extra zaal erbij met erg interessante independent merken. Yema, Cimier, Bauhaus/Junkers/Zeppelin, RSW minder bekend maar mooi om hun ook een podium te geven.
De hoofdzaal was dit keer ook flink bezet. Meer merken kleinere stands. Een goed georganiseerde laagdrempelige beurs.
Geen foto’s gemaakt te druk met ouwehoeren over zeer belangrijke horloge dinges enzo.

6 likes

En datzelfde horloge viel mij dus ook meteen op! Chrono wijzer stond niet op 12 uur. En dat kan er bij mij dus niet in! Jammer, want de ontwerpen waren mooi klassiek vormgegeven.

Bianchi vond ik erg sympathieke boys wisten een hoop achtergrond te vertellen.

Seiko had genoeg bekijks en prachtige nieuwe modellen.

Marathon vond ik ook een geweldige stand. Inclusief een kennismaking met de kleinzoon van de oprichter. Leuke kerel.

3 likes

Wat een mooie verhalen hier!

1 like

Vrijdag de Watchtimebeurs bezocht. Ik vond de stands van Hetschel, Czapek en Zenith erg mooi. En uiteraard de schappen met pre owned horoges, waar ook nog een Aquanaut lag. Wat een geweldig mooi horloge qua afwerking👌. In een wat lager prijssegment vond ik Hanhart ook zeker de moeite waard. Daar nog even met Toinine van de Ven gesproken, de vertegenwoordiger van Hanhart in Nederlannd. We hadden het er nog over dat Jort Kelder ook met Hanhart bekend is. Volgens mij werd hij in 2017 beroofd van een Hanhart, wat natuurlijk betreurenswaardig is.
Ik heb mij prima vermaakt en volgend jaar op herhaling.

3 likes
6 likes

Naar aanleiding van de vraag: “Ik ben benieuwd hoe jullie stand eruitzag met de “Fortis Minibar”, een aantal sfeer-impressie foto’s:

IMG_9734

Fortis Novonaut “first edition” heeft de Collectors Choice Award 2024 gewonnen.

11 likes

Proficiat
:partying_face:

1 like

Dankjewel!

1 like

Mooi! Dat geeft vast voldoening.

1 like

De waardering is natuurlijk bijzonder leuk!

Ook het verhaal van het Werk17 uurwerk, heeft de kiezers verrast. Het enige spacetested columnwheel uurwerk, gebruikt in de Stratoliner en Novonaut modellen

#fortis
#fortisfriday
Fortis

4 likes

Tja, het filmpje moet imponeren. Maar wat mij betreft zijn het de jongens die zich willen bewijzen. Het zegt mij niet zo veel, behalve dat een flink aantal mannen er dik plezier aan hebben beleefd.

1 like

En vergeet niet ons tamelijk gezellige gesprek op de beurs: Podcast MvdT op Spotify

3 likes

Zeker! Altijd vreemd om jezelf terug te horen. Zeker als je naar de woorden zoekt na een aantal dagen in 3 talen te hebben gesproken met korte nachten en lange dagen haha

2 likes

En inmiddels om haar pols.
Schat ik ga met je mee naar Düsseldorf,vind jij zo leuk,jaaah ja :thinking:

2 likes

Zo kun je ook horloges hebben :man_shrugging:
Gisteren voor haar het bandje op maat gemaakt en vandaag kom ik beneden(thuiswerk)en heeft ze het doosje met horloge voor zich staan.
Moet je ‘m niet omdoen vroeg ik?nee natuurlijk niet want dan zie ik ‘m zelf niet,zo kan ik er mooi naar kijken :joy:

7 likes

Toch maar om :smile:

2 likes