Gekocht als niet-lopend. Bleek een eenvoudige reparatie en werkt nu als een nieuwe. Deze Certina is een van mijn grote favorieten in mijn collectie geworden.
nauw wat de communisten uithaalden is ook moeilijk goed te praten. Maar laat ons aub politiek en wereldgeschiedenis ver weghouden van ons forum. Vele grote merken werkten ook voor het nazi regime; IWC, BOSS, JUNKERS; STOWA… en ga zo maar door toch daar maken we ons dan niet druk om. Beetje kort door de bocht niwaar…
Keep on draaien, wat een mooie dieprode kleur
Jaaa lekker hoor!
Leuk dat kekke kleurtjes zo in zijn tegenwoordig. Ik hou er van
Heel mooi!!!
Niveau man, echt, hoogstaand…
Laten we eerlijk zijn. Zowel Stalin alsook Mao hebben miljoenen mensen vermoord. Neem nu de jacht op zoiets stoms als mussen tijdens de culturele revolutie, waardoor insectenplagen ontstonden in China, waarna er een hongersnood uitbrak. Dat soort werk. Indirect hebben Stalin en Mao misschien in totaal vijf maal zoveel mensen op het geweten als ome Hitler.
Toch voelt dood door paranoia, incompetentie en stompzinnigheid minder als een aanval op de mensheid dan een fascistische volkerenmoord. Ik begrijp dat ergens wel, en ergens niet.
Evengoed, ook ik vind het spijkers op laag water zoeken als je dan de hamer en de sikkel maar in de ban wilt doen.
On topic, @BroederBill: leuke rode horloges, maar ik merk aan mezelf dat ik die kleur niet moet hebben. Moeilijk voor banden-swappers, en het past bijna nooit bij wat ik aan heb.
Wel een leuk topic. Ik ga deze volgen om eens te zien wat mensen posten. Neem nu die Enicar van @floris en die DWW van @anon53002072EV… Tof.
Vergeet IWC en IBM niet. Ik denk dat Stowa en Wempe wel moesten leveren, maar sommigen deden het vrijwillig van buitenaf.
Amen.
Ik vind het allemaal een beetje overtrokken, als ik morgen het horloge van Adolf Hitler tegen kom op een antiekmarkt koop ik hem, die man was gestoord, maar dat horloge heeft historische waarde, en dat was negatieve historie, maar historie is historie…
Dan moet je ook afkeurend kijken naar alle Volkswagens op de weg!
Panerai heeft nazi geschiedenis, ook maar bannen dan, Hugo Boss maakte de nazi pakken, Porsche deet ook was voor Hitler, o ja Hans Wildorf knalde in die panerai Rolex uurwerken… Allemaal geschiedenis, alles op de brandstapel?