Dank je @higgins ! Leuk dat je mijn foto zo kan waarderen! Mensen geloven niet dat deze foto niet is gefotoshopt. Heb zelfs geen filter gebruikt. Heeft me echt wat werk gekost om deze foto voor elkaar te krijgen door te spelen met het licht.
De TS heeft het alleen over spiegelingen in de wijzer plaat. In de meeste foto’s zie je toch dat de spiegeling van het saffier glas af komt. Geld ook voor mijn foto. Niet te min levert het toch mooie plaatjes op!
Klopt! Het detail “wijzerplaat vs. glas” was me niet eens opgevallen.
Maar, zoals je zegt, geldt dat ook voor de meeste andere inzendingen. De enige duidelijke uitzondering is het tweede beeld van de TS “Tulpen op de maan”, dat ik ook erg leuk vind.
Ik moet even preciseren: Als ik hierboven over de “meeste andere” spreek, bedoel ik die welke reflecties van herkenbare voorwerpen bevatten.
Er zijn inderdaad heel wat foto’s met een diffuus lichtspel op de wijzerplaat of de indexen, wat ook zijn eigen charme heeft (en volledig aan het thema beantwoordt).
In ieder geval heb ik groot respect voor al deze fotografen, want ik kan me voorstellen dat dit zeer nauwkeurig werk met de scherpstelling vereist.
Hier een serietje van mijn denk ik redelijk zeldzame Vostok met ‘Sunrise dial’ die er bij verschillende belichting en onder verschillende invalshoeken steeds een beetje anders uitziet, door de reflectie op de wijzerplaat.