Weet iemand iets over dit horloge? Ik heb veel gezocht, maar kon niets vinden. Kunt u mij vertellen wanneer het horloge is gemaakt, is het van goud?

1 like
1 like

Of het van goud is en in welke mate kan je letterlijk van het kastdeksel aflezen.

Zo veel heb je blijkbaar niet gezocht.

6 likes

Uurwerk is een AS 1977-2 heb ik vandaag geleerd.

4 likes

En daarmee is het te dateren tussen 1972 en 1978.

4 likes

Weet u hoeveel dit horloge kost?

Dit is geen taxatieforum en op die vraag zal dus niet met een concrete inschatting worden gereageerd.

In algemeenheid: goudgewicht (dus zonder uurwerk en glas) x dagprijs voor 14k goud.

De waarde van dameshorloges is laag, er is amper markt voor.

5 likes

Nee. Ik zou uitgaan van @Bernard zijn antwoord.

Beste,
Is inderdaad 14karaat goud.
70 tiger jaren.
Olympic is z.g plakmerk.
Bestaat dus geen fabriek van, wordt samengesteld.
Merk is nog verkrijgbaar in Nederland.
Wordt verkocht door de PDA groep uit Zaandam.
Waarde: hoofdzaak de ,oud, goud prijs.

14K - volgens mij gemaakt van Mais
Maar ben geen expert.

14 karaat goud. Sloop het horloge en verkoop het goud, zal best nog een aantal gram zijn. Paar honderd euro goud denk ik.

2 likes

14k doet inkoop EUR 31,50 per gram bij Spiegelgracht dus dat zou moeten kunnen lukken

[

Hmm

Dit wordt al te vaak en al te gemakkelijk als dogma hier neer gezet.

Ik vind het een fraai dameshorloge.
En ben er van overtuigd dat een 50 of 60 plus dame hier erg blij mee zou zijn om dit horloge sieraad te dragen! En daarmee krijgt een horloge
een ( nieuw ) leven. Niks lage waarde of slopen! Dragen!

4 likes

De waarde is inderdaad nihil. Dit verkoop je niet heel snel voor leuke bedragen.

Echter blijf ik slopen voor goudwaarde zonden vinden. IMO is het beter om voorzichtig de band en kast te poetsen en de ‘sloop goud’ waarde als indicatie gebruiken voor die verkoopprijs. Als je het horloge in zijn heel voor dit bedrag online zet, maak je er wellicht iemand heel blij mee en houd je er hetzelfde aan over.

Side note; Doet me trouwens een beetje pijn om die wijzerplaat en wijzers zo te zien liggen op een tafeltje…

Eens in de zoveel tijd, komt dit figuur naar boven drijven.

Lijkt steeds dezelfde stakker. Vermoedelijk staat die in de nacht, huilend te masturberen voor de etalage van :sheep:& :lemon:. Of het dan afgunst of heimwee is laat ik in het midden.

10 likes

Heb net nog even bij mij op de afdeling gekeken, bij ons is niemand ontsnapt.
Maar Parnassia is groot he :zipper_mouth_face:

3 likes

Dat een dame van 60 dit horloge zou willen dragen laat de waarde helaas niet boven de ‘sloopprijs’ uitstijgen maar inderdaad vind ik slopen altijd minder fijn dan dragen. Je kunt van slopen altijd spijt krijgen…

1 like