Welk horloge draag jij op vakantie?

15 likes

Witte of blauwe wijzerplaat verplicht, anders kom je de grens niet over :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Ik moet nog even nadenken wat het gaat worden in September, maar het ziet er naar uit dat ik twee of drie horloges mee ga nemen.

Ik denk dat deze twee het sowieso gaan worden, en dat er misschien nog eens een SBGX mee gaat. Dat zijn kleinere 37mm horloges, grab and go quartz. Nu heb ik de blauwe 265, maar de Champagne 263 is onderweg. Dus nu ligt deze in de doos:

Maar deze gaat er over een week of zo bij komen:

Ik denk dat de Champagne mee gaat gaan.

Da’s nogal anders dan vroeger, toen ik veel meer NATO / Leer droeg, maar de GS banden zijn zo comfortabel, en de horloges zo discreet, dat ik tegenwoordig meer staal mee pak.

De rest verdwijnt dan voor twee weken in de kluis, want in Servië wil ik niet rond hobbelen met een Cartier of JLC.

Tot slot zou de zwarte GMT mee kunnen, maar zou het ook één van deze twee kunnen worden:

De keuze is dus reuze, maar het wordt wel één groot Japans festijn.

18 likes

Ik zou deze maand inderdaad ook meenemen. Prachtige dial en lekker contrast met de champagne om af te wisselen.

8 likes

Lekker in het zonnetje.

Bloedheet, snel af doen en zwemmen

13 likes

Duiker met 70hr powerreserve en slideclasp, fijn met warm weer

6 likes

Leuk en aardig allemaal maar vraag me toch af hoe dat jullie dat doen. Niet letterlijk natuurlijk je kan een watch roll of een doos zo groot als je bagage meenemen.
Ik vraag me af hoe je ze achterlaat op een hotel of huisje in buitenland. Hoe zit het met het vliegen, zo een hoop horloges mee in je handbagage vind ik ook al niet zo handig.
En dan komt de hamvraag, waarom zou je 3 horloges willen op vakantie, tenzij je natuurlijk een maand weg bent maar dan nog. Ik had er deze vakantie onverwacht 2 aangezien ik er daar 1 nieuw kocht en ik vond het een gedoe op hotel met horloges van een bepaalde waarde. Ik hoor mensen denken doe ze dan aan als je de kamer verlaat, maar dat is ook niet handig met 2 kinders die in het water willen spelen.

5 likes

Fortis marketing is wel actief zo ineens :joy:

Ik neem een skx of sumo mee :joy:

De rest blijft in de kluis.

Op vakantie wil ik me vrij voelen om de hele dag te zwemmen, auto in en uit te laden, met kinderen kunnen sjouwen etc.

Daar hoef ik geen luxe horloge voor om.

2 likes

Wacht maar tot de kinderen groot zijn :grin:

Ten eerste is het bekend terrein, waar we heen gaan. Ten tweede heb ik nog nooit in een hotelkamer overmacht waar ik ook maar het geringste spoor van twijfel had of ze me zouden beroven.

Ik heb gewoon een onopvallende canvas rol waar er twee in kunnen. Ik ben daarmee de hele Balkan, Italië, Frankrijk, de VS, Scandinavië en zelfs Zuid Afrika mee door gereisd, en er is nog nooit iets gebeurd. Geen haan die er naar kraait. Zeker niet wanneer hij in het zijvak van de toilettas zit.

En als ze een SBGX jatten is het funny money. In die zin, het is pijnlijk, maar niet onoverkomelijk.

Wat water betreft, zowel Grand Seiko als de Marinemaster zijn bom proof. Dat kan zo mee de plomp in. Ik heb net drie uur in de tuin gewerkt met de GS GMT. Geeft geen krimp.

Vandaar de sporthorloges. Daar laat ik de Reverso wel voor thuis. Een GS quartz is mooi, maar geen luxe. Het is het horloge equivalent van een Lexus GX. Weliswaar duurder dan de gewone, maar maar één stap verwijderd van een hi Lux.

2 likes

What more do you need when going on holiday…
Solar powered + Radio Controlled + 10 Bar Water Resistant + Very accurate
A masterpiece watch: Casio Oceanus :ocean:

9 likes

Ik zat vorige week de laatste dagen van de vakantie in een hotel waar ik ze overdag altijd moest achter laten. Het was een zeer groot hotel (beetje tegen mij zin maar goed top voor de kinderen) waar ik zeer veel personeel zag. Iedereen komt zo in de kamer, in de kluis leggen is al helemaal ridicuul. Ik heb ze in een valse wand van de kledingkast gelegd. Ik heb 3 dagen het bordje van niet storen aan de deurklink geknald.

Hoe waterproof het horloge ook was, ik zie me daar niet waterspelletjes mee doen of van gijlbanen knallen waar je heen en weer tegen de kanten knalt. Natuurlijk hoeft jouw vakantie daar niet zo uit te zien, op een citytrip zie ik ook geen problemen bijvoorbeeld.

Feit is wel dat ik niet voor duizenden euros horloges in mijn toiletzak achterlaat, als jij dat in de hele wereld wel doet heb je wel heel veel vertrouwen in de mensheid. Dat is een mooie eigenschap en je scoort er punten mee maar dat is niet voor mij weggelegd.

Ik verwacht ook niet beroofd te worden in een hotel waar je sowieso al veel centen achterlaat aan verblijf maar het kan makkelijk, zeker bij bepaalde merken. Voor mij was het alleszins op zomervakantie de eerste en laatste keer dat er iets van waarde mee was.
Laten we samenvatten dat mensen andere vakanties doen en stressniveaus eveneens anders ligt.

1 like

Ik wil natuurlijk niet de heeeeeele dag tegen 1 horloge aankijken. Voor een week is 3 horloges wel het minimum :partying_face:

2 likes

Wat extra tijd voor nu :wink:

Gewoon een toolwatch mee, die kan al die activiteiten gewoon aan.

Ik nam altijd een roll vol mee. Een OP, een Hydroconquest en een GShock. Voor elke gelegenheid wat wils.

Dit jaar mag deze als enige mee. Zonder zorgen genieten en toch cool :sunglasses:

4 likes

Bulova Snorkel - Riviera Maya in Mexico. Lekker zorgeloos horloge en de eerste positieve opmerking al gehad omdat hij zo lekker in het oog springt - altijd leuk als conversation starter.

14 likes

Grappig wij vliegen op 7-11 ( no joke…no pun intended ! ) naar BKK en blijven dan 38 dagen in Thailand.

Ik neem ZEKER mijn Rolex niet mee ! Die gaat bij een kennis in de kluis.

Er gaat een San Martin GMT ( automatic ) en G-Shock mee.

1 like

De Nomos Ludwig voor normaal gebruik en de Garmin voor de activiteiten. (Bergwandelaar, dit keer zuid-Duitsland)

Ik wilde een foto meegeven maar dat mag ik kennelijk nog niet. Misschien later een keer, beide horloges blijven nog wel even.

Ik wissel thuis ook om de paar weken.

3 likes