Na mijn opmerking, een echte vent draagt een goeie klok, heb ik nu 2 collega s om weten te krijgen. Eentje begint gematigd enthousiast te worden…
Haha werkt altijd. Op de mannelijkheid aanspreken.
Jupiler…mannen weten waarom.
Ik ga Jupiler drinken! Ik ben toch zeker een man! :+
Mijn Railmaster lokt eigenlijk altijd reacties uit, en je kunt een mooi verhaal vertellen over de historie.
Een oversized fossil valt op, maar een mooie seamaster of legend diver? Nope… nog nooit een reactie op gehad
Ook bij vrienden niemand die er warm van wordt. 1 vriend heeft tijdje terug van z’n tante een nieuwe seamaster gekregen die mevrouw met golfen gewonnen had, ik natuurlijk hartstikke jaloers en meneer draagt liever zn TW steel.
Ik vind het btw helemaal geen ramp als iemand vraagt wat zoiets nu kost, kun je tenminste beetje aangeven hoeveel je er zelf om geeft.
Op school kijken m’n vrienden vaak ook even naar m’n pols maar de meeste reacties krijg ik toch op de goedkope gekke chinese dingen, zoals mijn binaire horloge, of op mijn watchphone.
Vaak vragen ze ook van wat kost dat nou, om vervolgens te zeggen dat ik al teveel horloges heb…
1 vriend van me die vind horloges ook erg leuk, maar die is niet bereid er veel geld aan uit te geven dus die koopt een keer in het jaar ofzo eens een nieuwe fossil oid.
Maar de meeste reacties krijg ik dus op de gekke klokjes van miniinthebox… Hoewel ze een Vostok ook erg gaaf vinden zodra ze horen dat het een Russisch klokje is…
Mooi die Liv Morris!
Wow!
lenno Schreef:
De meeste reacties en altijd positief krijg ik op
dit horloge.http://i242.photobucket.com/albums/ff249/lennootje
/P1010431.jpggroetjes Lenno
Je collega’s hebben smaak, dat is ook een hele mooie!
(tu)
BadBoy Schreef:
cliogek Schreef:
Er zijn wel altijd collega’s die willen weten
wat
zoiets nu kost.Daar heb ik nou ECHT zo’n hekel aan… aan van die
mensen die dan direct vragen; wa kost da nou?
Als het nu nog eens uit interesse oogpunt was, dan
krijgen ze gewoon antwoord maar dat is het nooit.
Dat soort mensen moeten altijd even aanhalen hoe
zonde dat wel niet is, al dat geld voor zoiets…
het is vaak de gedachte er achter en de manier waarop t gevraagd wordt. “mot dat kostuh”
andersom gebeurt ook. ziet iemand n mooie klok om mn pols, geven ze n compliment over, vragen ze wat t kost, zie je zonder dat ze t zeggen op hun gezicht zo n reactie
Nou,een beetje gek zijn we natuurlijk wel. Want wat is het nu helemaal.
Er zijn horloges waar je waar je voor wat betr. de prijs makkelijk een auto voor kunt kopen, en daar zit toch wel wat meer techniek en kunde in.
Leuke post: bij mij ongetwijfeld mijn speedmaster pre-moon cal.321 van 1966;Ik heb het uurwerk nog niet zo lang maar veel kennissen vroegen reeds wat voor uurwerk het is (omdat iedereen het merk Omega intussen wel kent);
telkens als ik er dan over vertel (dat dit het uurwerk van de maanlanding is dat neil armstrong een indentiek uurwerk droeg in 1969 , vullen ze zelf aan ‘maar dit s dan een kopie’ of een remake’?
Voor velen blijkbaar moeilijk te geloven dat deze uurwerken wel degelijk nog te vinden zijn
hxcmdp Schreef:
L , vullen ze
zelf aan ‘maar dit s dan een kopie’ of een
remake’?
Voor velen blijkbaar moeilijk te geloven dat deze
uurwerken wel degelijk nog te vinden zijn
ja toch, want als t batterijtje op is, is t klokje alweer uit de mode en koop je n nieuwe michael kors of armani :+
Ik ken ook zo iemand, als je m verteld wat je voor een Rolex hebt betaald krijgt ie noch net geen beroerte.
Maar deze mensen kunnen vervolgens wel bijvoorbeeld dik 7K uitgeven aan een wielrenfiets bijvoorbeeld.(ieder zijn ding)
Daarom doe ik nooit al te dure horloges aan naar het werk.
cliogek Schreef:
Er zijn wel altijd collega’s die willen weten wat
zoiets nu kost.
Vind ik best vervelend als je dan van die reacties
krijgt “ik zou nooit zoveel aan een horloge
uitgeven” of “ik ben niet zo materialistisch”. Ik
zou haast denken dat ik niet in orde ben als ik
met mijn salaris bereid ben om zoveel aan horloges
uit te geven.Maar dat zullen meer mensen wel herkennen.
Zijn we nu een beetje gek? Materialistisch of
gewoon geïnteresseerd in mooie spullen.Ook al is een droom alleen een droom als het een
droom blijft, ik denk;
“Happy are those who have dreams, and are willing
to pay the price to see them come true!”
Een hele tijd geleden wist niemand op de werkvloer wat een Panerai was!
Maar na de Transporter films werd m’n Pam 001 ineens herkend en kreeg ik aardig wat vragen naar m’n hoofd geslingerd.
Groeten.
Noel.
n visser Schreef:
Een hele tijd geleden wist niemand op de werkvloer
wat een Panerai was!Maar na de Transporter films werd m’n Pam 001
ineens herkend en kreeg ik aardig wat vragen naar
m’n hoofd geslingerd.Groeten.
Noel.
phoe hebben ze aardig wat in te halen sinds daylight en eerder.
en als ze the expendables hebben gezien kun je nog meer vragen verwachten
lopende reclameborden die acteurs :+
marnix.moed Schreef:
n visser Schreef:
Een hele tijd geleden wist niemand op de
werkvloer
wat een Panerai was!Maar na de Transporter films werd m’n Pam 001
ineens herkend en kreeg ik aardig wat vragen
naar
m’n hoofd geslingerd.Groeten.
Noel.
phoe hebben ze aardig wat in te halen sinds
daylight en eerder.
en als ze the expendables hebben gezien kun je nog
meer vragen verwachten
lopende reclameborden die acteurs :+
Waren geen liefhebbers hoor!
Quote: tja die acteurs hebben altijd de nieuwste van de nieuwste modellen natuurlijk…
Vragen krijg ik niet meer over de Pam want die is al een tijdje weg.
Groeten.
Noel.
Voor de meeste mensen is een horloge een gebruiksartikel en dat moet zo makkelijk mogelijk zijn. Mijn collega’s die nog een horloge dragen (de meesten kijken op hun GSM), vinden mijn Vostoks het meest interessant. Ik heb geen hele dure horloges en als ik ze al had kon ik ze niet om op mijn werk, maar degenen die interesse hebben in horloges kennen over het algemeen alleen maar Rolex en ze vinden deze (over het algemeen) niet mooi. Een oud zakhorloge wordt ook nog wel gewaardeerd.
Mijn zilvere zakhorloge
De tijd dat ik nog voor een baas werkte, droeg ik op de eerste werkdag mijn Instrument 2… tja… dan kom je tijdens de lunch op hobbies… en dan zeg je “mijn hobby?.. horloges bouwen”… en dan de logische vraag… "dat horloge dat je nu draagt ook zelf gebouwd?.. "… Yup… bewondering alom…
de dag erop… de PanzerSeiko… “hee”… ander horloge… ook zelfbouw?.. iets andere insteek… maar 't mooie is… dan gaat het niet over wat een horloge kost… maar hoe je em gebouwd hebt… materialen, wijzerplaat… dat soort dingen.