Welk Quartz horloge had je willen dragen vandaag?

38,5mm perfecte maat

2 likes

Niet omdat hij mooi is maar omdat hij ondanks alles toch gaaf is.

Deze spookt de laatste tijd steeds vaker door mijn hoofd:

5 likes

Deze:

4 likes

Je weet zeker niet of deze ook met blauwe wijzerplaat te krijgen is?

En euhh, voor effectief Googlegedoe: uit welk jaar stamt deze dan?

Mooi issie zeker. Hoop ook beetje betaalbaar

Inderdaad een heel comfortabele afmeting. Zelf heb ik een mooie Tissot Quartz van deze afmeting en die draag ik graag.
Al lang heb ik als ultieme doel een Speedmaster of Seamaster (mechanisch), maar ik denk erover om dit bij te stellen naar een Seamaster Quartz. Eerst wacht ik nog tot m’n ongeveer 35 jaar oude Omega quartz gereed is, deze heb ik ooit eens defect aangeschaft en dus zelf nog nooit gedragen. Er komt een nieuwe kroon met stift in en nieuw plexiglas. Ook natuurlijk een andere band. Dit horloge is ongeveer 37 mm doorsnee zonder kroon.

Hierbij een plaatje van m’n Omega Quartz (in de oude staat) die er binnenkort fraai uit gaat zien:

Daarna dan misschien sparen voor een Quartz Seamaster.

3 likes

Draag ik nu

En welke quarts ik zou willen dragen
Grand Seiko sbgx115

1 like

Vind maar een paar Breitlings leuk, en daar hoorde deze lange tijd níet bij. Niet gek op die ruitertjes op de bezel, niet dol op ana-digi, en eigenlijk houd ik meer van mechanisch etc. Maar ik kijk er steeds vaker naar:

Geen bling, voor een sportswatch behoorlijk dun en licht, HAQ. Ideaal voor sport, fietstocht, motorrijden, voor heel veel dingen waar je een G Shock voor pakt. Deze dus. Nou ja, vandaag dan.
Verder ook voor mij maar een Grand Seiko. Een van deze:

Mijn Hybride Luch

1 like

Oh ja, en als ik hem ooit nog eens kan vinden voor een redelijke prijs dan zou ik deze graag willen dragen

2 eigenlijk: mijn Citizen uit mijn jeugd (> 30 jaar oud, recent weer lopend laten maken)

en mijn eerste serieuze quartz aankoop (en sindsdien ook eigenlijk enige, ben toch meer gevallen voor mechaniek :relaxed:): Breitling Avenger

1 like

Deze is uit 2016, de Quartz versie kost niet veel

1 like

Gracië mare maestro :sunglasses:
Heb al even gespeurd. :expressionless:

1 like

Nu, bij mij om de pols.

2 likes

Wrijf het er maar in. :sweat_smile:

2 likes

Ach, als een paar bekwame handen het wrijven doen

https://www.instagram.com/p/Ba9mkFgD4c-/?taken-by=valerie.c_

2 likes

Inderdaad, bij bestellen vanuit Japan is het geen leuke grap meer €€€€

1 like

Ik zou de oysterquartz toch wel erg graag eens omdoen. Ben normaal niet zo van de Quartz horloges, maar deze staat zelfs hoog op mijn wishlist. Dus mocht iemand een net exemplaar hebben liggen en er vanaf willen, ik hoor het graag!

6 likes

Wel een bijzonder ding, die Oysterquartz. Zijn er ook niet veel van gemaakt, zie

http://www.oysterquartz.net/

Ik hoop dat je er een vindt, Jorrit!

1 like

Ik, als echte Day Date liefhebber, deze beauty…

4 likes