Welke El Primero

Sinds een half jaar een santos mrt blauwe plaat. Prachthorloge maar ik blijf een zenith jeuk houden. Idee is om in te ruilen voor een el primero maar ik twijfel zo tussen een open heart, sport of de 1968 reedition. Andere horloges in de bak ; Monaco , carrera reedition, rolex OP 34 zilver dail.

Tips?

1 like

Een opengewerkte plaat is niet mijn ding, dus persoonlijk zou ik die laten liggen. Ik wil niet kiezen tussen de sport en original, passen en proberen is het enige wat uitsluitsel gaat geven vermoed ik…

4 likes

Vind ik persoonlijk te onevenwichtig. De Espada is meer mijn smaak.

m

1 like

Die bovenste zou mijn voorkeur hebben. Misschien ooit mn chronomaster er voor omruilen…

Scroll even door Zenith only (Deel 3) . Voorbeelden te over. Met een EP zit je altijd goed!

ZENITH el Primero bij Schaap en Citroen met

50 procent korting!

https://www.schaapcitroen.nl/brands/zenith/el-primero/chronomaster-261146/

Misschien maakt dit keuze gemakkelijker?

Voor de original gaan, elegante kast

10 likes

De original zou ook mijn voorkeur hebben.

Ik snap wel dat ze daar 50% korting op doen, haha

4 likes

Sowieso geen

Vind ik echt zo lelijk en eigenlijk een beetje voor watch noobs. Dan vind je zoiets geinig. Later ga ja andere dingen mooi vinden. Maar goed, da’s mijn mening.

Ja en persoonlijk zou ik gaan voor een

Óf natuurlijk voor de nieuwe 39mm Carrera Glassbox, met het nieuwe in-house TH20-00 uurwerk! Is er in twee uitvoeringen. Allebei zo mooi! :star_struck:

2 likes

De OG, of een variant daarop zoals de Manufacture Edition waarvan er hier op HF eentje te koop staat, toch @Robbj?

De Chronomaster Sport is echt een heel ander soort horloge (heb hem gehad) en was voor mij als geheel iets te druk door de externe bezel met veel kleine markers. De OG is veel meer allround en (vind ik) iets sprekender en heeft meer historie.

Monaco heb ik ook gehad en mis ik een beetje, zeker met dit weer echt een heerlijke knaller!

5 likes

Absoluut! :wink:

1 like

De Open Heart’s doen het niet voor mij, net als de Chronomaster Sport. Zenith is in mijn ogen vooral een klassiek merk met een rijke historie, geen alternatief voor de Daytona.

Met de Chronomaster Original en Defy Classic kun je niet fout gaan. De Defy El Primero is een technisch hoogstandje, maar moet je van houden. De allermooiste zijn in mijn ogen de Revival series (A384, A385, A3818, Shadow, Safari en als rond model de A386). Ook de Tipo CP-2 flieger/chrono’s vind ik vet, alle voordelen van een ZEP uurwerk met een minder drukke en goed afleesbare wijzerplaat. Dat zijn wel pure liefhebbers horloges vermoed ik, en zullen je weinig street cred of doorverkoopwaarde opleveren.

Het enige waar ik niets mee heb zijn de 1/10e seconde op de Skyline en nieuwe Chronomasters. Vind het niet per se lelijk, maar het nut ontgaat me volledig. Liever gewoon een 60s chrono.

En de plaat is fantastisch ook. Deze draagt echter wel heel veel anders dan de sport of original

3 likes

Deze staan nog steeds bovenaan mijn verlanglijstje, maar blijf heen en weer gaan of ze niet te groot zijn. Ieder horloge met een lug-to-lug langer dan 48mm is altijd in no-time weer in de verkoop gegaan.

Van deze Tipo CP-2 lees ik dat ze altijd wel gunstig vallen en mijn polsen zijn met 17cm nog niet heel klein, maar durf het toch niet aan. Wat is jouw polsmaat op deze foto?

Open Heart’s natuurlijk zoals bijvoorbeeld de Zenith El Primero Chronomaster XXT open. Toevallig 1 in het blauwe gedeelte. Weer eens wat anders dan het rechttoe rechtaan.

@Ypuh Mijn pols is zo’n 18,5 cm omtrek. Hij kijkt hier vrij groot op de foto, maar dat is echt niet zo. Ik draag het liefst horloges van 38/39mm en de grootte van de tipo stoort mij niet. Dat zegt (mij iig) wat.

1 like

dank voor alle suggesties! Ik ga in elk geval af stappen van de open versie. sowieso chaos in mijn hoofd nu er ook airkings en explorer II’s worden gesuggereerd…

Zijn er Airkings of Explorers met een El Primero uurwerk? Of zijn de Rolex-boys weer buiten hun oevers getreden?

Niet dus

Hoort een beetje bij het merk, toch?

1 like