Welk horloge onder €500?

Beste forumgangers,

Hier mijn eerste post en topic,
Ik ben op zoek naar mijn eerste horloge met als Max budget 500 euro. Ik wil graag een zilver horloge niet al te groot.

In verband met mijn werk kan ik hem alleen in het weekend dragen dus misschien is een automaat niet handig dan? Ik heb er weinig verstand van nog. Maar ben het laatste half jaar al flink aan het rondkijken.

Hebben jullie tips of aanraders waar jullie ervaring mee hebben. Geen duikers of piloten horloge oid, echte één die in de meeste situatie gedragen kan worden bij casual en net pak eventueel.

Ik ben benieuwd naar de suggesties, en hou jullie op de hoogte van mijn mening, en 20 september ben ik jarig dus daarvoor zal het moeten gebeuren :wink:

3 likes

Ik zou voor een Seiko gaan :wink:

2 likes

en ik voor een citizen :wink:

8 likes

Nét binnen.:wink:

15 likes

Casio, Orient, …

1 like

Hele mooie horloge zeg! Maar ben opzoek naar stalen of titanium band!

1 like

Specifieke modellen hoor ik graag!

Citizen heeft titanium voor je in je prijsklasse.

Baltic MR kan in zilver, iets bijbetalen voor een stalen band. Mooi klassiek ding.

Als je Zwitsers wilt kun je bij Tissot wel iets vinden.

Je kan ook iets doorsparen: segment net boven 1K is best leuk. Nomos, Junghans, etc.

Heb je een idee over proporties en de wijzerplaat?

3 likes

Gwoon een Tissot PRX kopen. kan nooit foutgaan.

2 likes

Seiko Gene Kranz

Houd je nog geld over voor een paar kratten bier.

23 likes

Deze kende ik nog niet en ik vind hem heel mooi, twijfel nog tussen wit en zwart maar staat tot nu toe bovenaan mijn lijstje!

3 likes

Deze is niet echt mijn smaak op een of andere manier! Vind hem bij andere wel mooi staan, maar bij mezelf niet echt

Een automaat is ook een beleving. Ik vind het heerlijk als ik mijn horloge pak en hem op kan winden. Bijna ASMR.

1 like

Niet gek maar vind de seiko gene Kranz tot nu toe mooier

4 likes

Daar zit ook een duikring op. Vind je dat mooi? Is ook een automaat

1 like

Die band moet ik nog even op maat maken.

3 likes

Die opvallende zwarte of gekleurde ringen niet, maar bij deze vind ik het wel kunnen! Duikhorloge specifiek wil ik ook nog maar zoek nu een daily Watch

Deze is dan leuk als je voor quartz wil gaan. Echt een gaaf duikhorloge.

Hou hem in gedachten als ik voor mijn duiker ga dat zal volgend jaar wezen

Het merk ken ik nog niet, staat het goed bekend?