Welke Omega Speedmaster?

Ik vermoed dat ten strengste, omdat toen de oude seamaster werd uitgebracht, de tritium markers echt wit waren hoor, en de wijzers ook.

De Pro is eigenlijk ook maar 40mm als je de meet maar Omega neemt de crownguards mee bij de kastmaat.

2 likes

Er bestaat een model speedmaster met plexie voor en saffier achter. Referentie 3572.50
Rond 1999 kort gemaakt.

Ko

1 like

De 3510.5000 koop je voor minder dan 1400 Euro.
Daar zit een ETA 2890-A2, 45 jewels uurwerk in.
De 1861 is toch een heel ander uurwerk? Dan zal dat het prijsverschil verklaren.

@Ko-Banden
die is vast onvindbaar? Ik ben ze helaas nog niet tegengekomen.

1 like

@cliogek Geen idee eigenlijk. Ze zijn redelijk zeldzaam denk ik.

Ko

Er is maar een echte Speedmaster, de 37505000. Dark side of the moon is ook schitterend, maar voor dat geld zou ik iets anders kopen. Succes met je keuze!

Gekkie, je bedoelt natuurlijk de 145.0022 cal. 861 :wink:

1 like

Schokkend, werkelijk :scream:

Zonder caliber 321 geen echte speedmaster.

3 likes

Haha maar die is overvleugeld door de 861 want na dat ritje naar de maan
was de 321 opeens niet meer nieuw te koop :stuck_out_tongue:
(just kidding)

1 like

Zoals?

http://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-moon-watch-chronograph-caliber-321-reissue-reference---id2789095.htm?query=cal+321&dosearch=true&searchexplain=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Deze heeft een 321 uurwerk + open ruggetje.
Lijkt me een vrij jong model gezien de staat. Vanaf wanneer is die reissue op de markt gekomen? Weet iemand dat?

@cliogek
ff Googlen levert dit op: https://omegaforums.net/threads/omega-c321-new-production-reissue.4195/ :wink:

Ik wil ook graag cal nummers roepen nu, maar ik weet ze niet. :frowning:

3 likes

Iemand mag mij dit uitleggen, want er is m.i. nimmer sprake geweest van een re-issue met een 321 uurwerk. Dit uurwerk is al tientallen jaren uit productie, en zeer zeldzaam aan het worden.

Wat deze advertentie inhoudt weet ik niet,

Ik kijk ook met stijgende verbazing naar die pics. Valt wel op dat op een aantal onderdelen en schroeven een beetje het “weer” zit - geen roest, maar wellicht wel het staal dat tevoorschijn komt na verwijderen van de roest (met glasborstel bijv.). De wp is een mix van correcte typografie en opgelegd symbool, maar veel te “frisse” lume, en de wijzers zijn ook nieuw. Geen NOS wp lijkt me. Ook geen T - tritium symbolen.

Nou volg ik de avonturen van de Speedmaster al enkele jaren niet meer zo, dus heb ik wellicht inderdaad iets gemist
 
of het is een “Frankenwatch”. One-off, of een zeer kleine oplage. See-through back is natuurlijk niet “period correct” maar da’s duidelijk. Speedmaster kasten/wp’s/wijzers zijn relatief makkelijk te koop op eBay, dus als je enkele 321’s hebt gescoord (opmerkelijk genoeg al) dan kun je in principe iets zoals we hier zien samenstellen.

Die 57 in deze uitvoering
 Wat vinden jullie daarvan dan?

En deze achterkant:

1 like

Een woord

KWIJL

Dat zou heel goed kunnen, Bedankt voor je inbreng!

@j_metselaars
ik vind ze gruwelijk mooi. Het maakt de keuze er alleen niet makkelijker op.
Maar hoe dichter bij de basis, hoe betaalbaarder al is zo’n uurwerk wel erg mooi via de glasbodem.

Wat is je collectie nu ?

Want ik begrijp het niet helemaal.
Volgens mij meen ik dat je eerder melde dat je al een Rolex hebt ( of had ? ).
Je opent namelijk 3 topics, waarvan 2 voor de keuze van een Rolex , en nu een Omega.
Volgens mij ben je er nog niet uit ?

Voor mij de mooiste de 105.003 of ook bekend als de Ed White

Pre moon,geen professional op dial,rechte lugs.
Als ik die nog eens kan bemachtigen ,lijkt me top!

2 likes