Welke Panerai uitvoeringen sluiten aan bij mijn wensen?

Pam351 en de Pam312 meest logische en mooiste keuze vind ik. Pam320 / 329 ook, echter gmt maar je kunt de gmt wijzer verstoppen!

2 likes

En hoe doe je dat, de GMT wijzer verstoppen?

1 like

Nog beter te zien

3 likes

Heb je een 392 en 312 al eens vergeleken? oftewel past een 42 of 44 mm goed bij je pols.
Persoonlijk vind ik het leuk om regelmatig van bandje te wisselen dus geen voorkeur voor een metalen band.

En de nieuwe 1312, of heb je niets met de blauwe secondewijzer? Dit staat ook wel leuk met een blauwe band.

Een 320 vind ik zelf toch ook nog altijd wel aantrekkelijk.

1 like

1312 is erg gaaf! Wat platter zou in ook niet erg vinden, alleen de prijs (tweedehands dan) nog…

Deze versies hebben een ā€œ12 uursā€ GMT-wijzer, die net zo ā€œsnelā€ draait als de urenwijzer. Zet je de GMT-wijzer gelijk met je urenwijzer dan blijft ie er min of meer achter verstopt.

De GMT functionaliteit is twijfelachtig op deze versies imho, maar er zijn er ook met dag/nacht indicatie in de seconden-dial (bv de prachtige tourbillon) of met een ā€œeens per 24 uurā€ GMT-wijzer.

Ikzelf vind ze bijna allemaal schitterend trouwens, de Luminor’s staan bovenaan mijn grail lijstje, vooral met de prachtige 1950 case!

1 like

Dank voor de toelichting! Momenteel heb ik de pam111 al een poos in mijn bezit. Ik zou graag overstappen op automaat en de 1950 case. De 1312 is erg gaaf. Niet te dik en een mooi formaat!

1 like