't mooie van de Panerai kasten is , dat ze door de vierkante kast “klein” dragen… ik heb er pas een kunnen passen… ook ik ben gezegend met dunne polsjes… 165 mm, maar die Panerai zat me beter dan een Rolex Submariner die ik kort daarvoor kon passen… die doet het niet voor me… die Panerai daarentegen… die voel je amper om de pols…
persoonlijk vind ik die witte wijzerplaat niets… een Panerai hoort een zwarte plaat te hebben… of donkergrijs…maar wit?.. neh…
een schroefkroon hoeft geen beletsel te zijn als er een automatisch uurwerk inzit…, is het een handwinder?.. over het algemeen hoef je een Panerai geloof ik ook niet elke dag op te winden… ze hebben best wel wat gangreserve dacht ik…
Mij Vostok Komandirskie met “wiebelkroon” die schroef ik ook dagelijks los om em op te winden… naast de Instrument 2 is de Vostok zo’n beetje mijn Daily… de horloges die ik regelmatig draag zijn allen handwinders, de Instrument 2, de Instrument 2, en de Vostok… die worden dagelijks opgewonden… zodat ik ze zo uit de kist kan pakken als ik besloten heb welk horloge ik die dag zal dragen… soms blijven ze een dagje in de kist als ik een batterij-powered horloge omdoe…
de Kroon met beugel… ja… die is “practischer” en “degelijker” en… het werkt ook sneller… hendeltje open… draaien, hendeltje dicht… ik vind het een bijzondere en mooie constructie… iets waar je een Panerai aan herkent.
Zou ik voor een Panerai gaan, dan één met beugel… omdat ik dat gewoon vanuit mijn technische achtergrond mooier vind…
Even de boeken erbij gepakt… de 514 (Radiomir 1940 ) heeft een bescheiden platte kroon… vindik mooier dan een ui-kroon zoals op de 323, ga je voor een Luminor 1950, dan zou ik uitkomen op de 560 of 564 (titanium)…gewoon met uren/minuten en seconden op de 654…meer hoeft van mij niet… eenvoud dat is voor mij wat een Panerai laat uitsteken boven de massa… met de mooie kastvorm…
de Kroon met beugel… ja… die is “practischer” en
"degelijker" en… het werkt ook sneller…
hendeltje open… draaien, hendeltje dicht… ik
vind het een bijzondere en mooie constructie…
iets waar je een Panerai aan herkent.
Zou ik voor een Panerai gaan, dan één met beugel…
omdat ik dat gewoon vanuit mijn technische
achtergrond mooier vind…
Inderdaad gaat vooralsnog de voorkeur, om ongeveer dezelfde reden, uit naar een Panerai met beugel. Ik vind het ook wel wat hebben.
hendrik Schreef:
Nou snoeike, doe dan helemaal geen Panerai!
Waarom die gefixeerdheid op dit merk als u nog
geen benul hebt van het model?
Voor dat geld is er zo veel meer:)
Hendrik
Nou Hendrik, zoals mijn horloges laten zien, heb ik denk ik geen fixatie op Panerai. Ik vind het een mooi merk, mooie modellen, alleen kwam ik er niet goed uit hoe en wat. Wat is er dan mooier dan de vraag te stellen op het beste horlogeforum van Nederland? Allemaal mensen met een passie voor horloges en die het ook nog leuk vinden om er over te babbelen. Maar uiteraard zijn er ook andere merken, praat ik ook graag over, wil ik ook weleens kopen De keus is nu “helaas” op een Panerai gevallen.
Net ook even naar de Panerai’s zitten kijken, geweldige mooie klokken maar die prijzen! ik blijf zeggen dat ze zwaar overprijst zijn. Maar wel even genieten van al dat mooi’s.
Net ook even naar de Panerai’s zitten kijken,
geweldige mooie klokken maar die prijzen! ik blijf
zeggen dat ze zwaar overprijst zijn. Maar wel even
genieten van al dat mooi’s.
Je kan het blijven zeggen, maar de prijs word bepaald door de markt, dus ze zijn het waard
Ik heb volgens mij niet voorbij zien komen of je een 40 of een 44mm prefereert, maar zo te lezen denk ik 44mm?
Wat vindt iedereen overigens van de 40mm versies? Ik begrijp dat sommige mensen het als de lady-versie zien, terwijl het misschien voor de mensen/mannen met een kleine pols een uitkomst kan bieden.
Prijs is inderdaad afgestemd op de vraag. Wat heb je over voor een exclusief en in dit geval ook een zeer herkenbaar horloge met een eigen historie?
Dan denk ik dat de prijs normaal is en er tevens voor zorgt dat het geen horloge voor iedereen wordt. Puur voor liefhebbers.
Wat ik me wel afvraag is waar ze worden geproduceerd?
Het is een Italiaans merk met een deels militaire historie en vasthoudend aan 2 modellen, maar worden alle Panerai horloges in Italië geproduceerd?
44mm is gewoon de Panerai maat en natuurlijk ook 47mm, 40mm hoor je vaak over dat ze moeilijk verkopen en de witte schijnen ook slecht in de markt te liggen (ik vind de witte wel erg leuk trouwens, iemand die er van af wil voor weinig)
Ze worden allemaal in Zwitserland in elkaar geknutseld, anders kan er ook geen Swiss Made op staan Cliogek
Zoals je in een ander topic kunt lezen ben ik
voornemens om een Panerai te kopen.
Eerst nog fondsen werven dus ik heb nog wat tijd
om te gaan bekijken welke Panerai het moet gaan
worden. Ik kom niet helemaal uit de verschillende
modellen die Panerai heeft.
Hebben jullie ideeën? Dit is het eisenpakket:
Budget rond de 4000,- kan wellicht iets omhoog
voor het juiste horloge.
Sandwich dial
Uiterste leeftijd vanaf 2010
Kroon? Weet ik nog niet.
Zichtvenster achter wanneer past in budget.
Hand of automatisch? Mag beide.
Wijzerplaat verder niet te druk.
Succes!
Pam 024 of 025 niet helemaal wat je wil maar echt een enorme mooie Panerai!
44mm is gewoon de Panerai maat en natuurlijk ook
47mm, 40mm hoor je vaak over dat ze moeilijk
verkopen en de witte schijnen ook slecht in de
markt te liggen (ik vind de witte wel erg leuk
trouwens, iemand die er van af wil voor weinig)
Ze worden allemaal in Zwitserland in elkaar
geknutseld, anders kan er ook geen Swiss Made op
staan Cliogek
Oké…ik dacht misschien halen ze de Zwitserse uurwerken naar Italië om ze daar vervolgens in elkaar te brouwen. Of mag er dan geen swiss made op staan?
Maar ik heb er weer wat bijgeleerd!
Oké…ik dacht misschien halen ze de Zwitserse
uurwerken naar Italië om ze daar vervolgens in
elkaar te brouwen. Of mag er dan geen swiss made
op staan?
Maar ik heb er weer wat bijgeleerd!
Check wikipedia of google op swiss made voor n uitgebreidere uitleg. Allemaal regeltje overnhoeveel ‘waarde’ v swiss komaf is.
@floris @marnix.moed
Thanks…het merk komt dus ook voor de smallere
pols in aanmerking!
Ja, maar of je er aan kan wennen, mooi vindt, etc is natuurlijk n 2e. En verder zijn er nog de 40mm’s. Wel zoals gezegd zijn die minder populair, behouden relatief minder makkelijk hun waarde etc.