Tja …
Precies dat. Een Speedmaster Pro en Rolex Submariner (No date) is een gouden combinatie!
Twee iconische horloges, misschien niet meest bijzonder duo, maar voor een reden zo bekend.
PS: beiden toolwatch, zeker. Voor mij wel twee andere horloges. Met een Speedmaster ga ik niet zwemmen, niet de zee in, niet naar het strand.
Naast een speedy… Dan zou ik een Oyster Pertual of een 36mm Date Just kiezen. Ook zou ik voor een lichte of blauwe plaat gaan. Zodat je ook echt een contrast hebt tussen je Speedy en de Rolex.
Zoals eerder gezegd een Sub.
Maar ik zou naast de klassieke Speedy looks hetzelfde proberen te doen met een Sub.
Een mooie jonge pre ceramic no-date two of four liner bijvoorbeeld.
Verder lijkt mij een 36mm Explorer of een 40mm Explorer II Polar een mooie optie.
Maar dan zit je wel in de sporty hoek qua Rolex. Moet je van houden.
Er zijn ook talloze mooie configuraties van de Date-Just natuurlijk. Dat is een nette alleskunner.
Heb je de Air-King ook al eens gepast? Die heb ik, en omgekeerd koop ik ooit misschien nog eens een Speedmaster erbij.
Nee nog niet. Neig sterk naar een sub no date.

kroon op mijn werkbaar leven
Is bij mij mijn pensioen. Maar dit terzijde.
Een Rolex met een lichte kleur dial. Witte Explorer2 of een DateJust.

Is bij mij mijn pensioen.
Bij mij wanneer ik stop met werken. Pensioen duurt nog wel even.
Gefeliciteerd! Wat ga je doen? Als je de rest van je leven gaat doorbrengen op een wijnboerderij in Argentinië heb je een ander horloge nodig dan als je tussen de hippies en surfers gaat zitten in Pipa beach, bij wijze van spreken.
Naast het ‘maan-horloge’ hoort het ‘mount everest-horloge’, als je het mij vraagt.
De Explorer 1 (39mm zou mijn keuze zijn).
Explorer 1
Op de Mount Everest staan lange wachtrijen. Doet me aan Rolex denken.
Zit in dezelfde situatie en gaat inderdaad een DJ fluted worden naast de Speedy (en wat ander spul)
Je hebt alleen de leren band op het verkeerde horloge
OT: Ik zou voor een 214270 gaan. De explorer 1. Kan je echt overal op dragen. Speedy afwisselend op staal en leer/nato rolex lekker op de oyster. Vind de explorer iets diverser dan een sub. Wel handig in een 2piece collection.
De duurste, dat sowieso