Welke Rolex?

http://www.chrono24.com/en/tudor/submariner--id3769676.htm

Helemaal mee eens. :smile:

Mika

Pcies…

1 like

Probeer anders eerst een bolex :joy:

1 like

Een rolex om de rolex. Wat moet je compenseren?

1 like

(@tomhster)
Het feit dat je als horlogeliefhebber nog geen horloge (klok voor jou) van één van de meest iconische merken ooit hebt?

Een rolex is inderdaad misschien wel het enige horloge ter wereld dat je zou moeten kopen omdat het een Rolex IS.
En wat is daar mis mee?
Mis je liefde in het leven dat je andere mensen die wens niet gunt?
Laat staan een WIS?

4 likes

Ik loop met hetzelfde idee :smile: . Mijn keuze voor dit moment zou de Explorer II (216570) zijn met zwarte dial. Neem even een kijkje op het Rolexforum. Hier wordt dit model bij diverse forumdealers zo rond de 5k aangeboden. Onlangs was ik in Maastricht en bij Filipucci wordt het 40mm model (ref. 16570) ook ruimschoots aangeboden. Persoonlijk vindt ik de 42mm qua formaat mooier. Keuze genoeg dus. Succes! …en hoor graag wat het is geworden.

Heb je deze al gezien ? op horlogemarkt hier.
Te Koop Rolex Explorer II ref. 216570 wit

Bij Fillupuci liggen er idd drie volgens de website.
Klopt echter niet helemaal :disappointed:.
De witte zou uit 2008 komen, maar heeft op de foto nog een tritium dial…
Google is your friend :wink:

Wat bedoel je met wis?

Snap de reactie ook niet. Ik heb al een IWC en een Maurice Lacroix Pontos Diver en wil mijn collectie graag uitbreiden met een Rolex. Dat heeft niets met compenseren te maken maar met hobby en interesse.
Omdat ik er maar een kan en wil kopen en ik twijfel tussen een drietal modellen heb ik hier een bericht gepost.

2 likes

Ik bespeurde een “Met welke Rolex koop ik het meeste status”-vraag in plaats van een zoektocht naar een mooi horloge. Dat is kennelijk niet zo, maar vraag me nog steeds af waarom die laatste vraag dan kennelijk merkgebonden is.

:stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes:
man.man, man.

Voor mij juist geen Rolex omdat het een Rolex is.

Op zich mooie horloges maar ik vind de prijzen wat overspannen.

Het mooie is dar het altijd een kwestie van persoonljke smaak is en over smaak valt niet te twisten.

Succes met jouw zoektocht en mocht later blijken dat je niet de juiste keus hebt gemaakt dan kun je een Rolex altijd weer makkelijk verkopen of inruilen.

Wat zeiken jullie nou allemaal met’'voor mij geen Rolex omdat het een Rolex is en status en bla bla bla…
Wijzers niet mooi…puist op datum niet mooi…overpriced…vragen vanuit de famillie of je niet toevallig een dealer bent geworden… een Rolex is niet wie ik ben…Seiko is net zo goed…

Eeens kom je erachter…EEN R O L E X ?

Die zijn toch best heel mooi…

3 likes

Nog 1tje om het af te leren

3 likes

Waarom nou zo’n overspannen reactie? Wees blij dat er zoveel diversiteit is en respecteer de mening van een ander.

Ik heb in het verleden wel eens horloges gekocht in een impuls die later niet echt waren wat ik er van verwachtte…
Geflipperd naar mijn oomzeggers (natuurlijk kostenloos), waardoor ik de oudste inmiddels ook heb geïnfecteerd met het horlogevirus… :smile:

Inmiddels wel geleerd om het één en ander even te laten bezakken voor ik iets koop, alhoewel ik nog steeds horloges heb die ik nauwelijks draag en toch niet flipper omdat ik er de schaarse keren dat ik ze draag toch nog van kan genieten alsof ik een nieuw horloge heb.

Mijn gedachte is dat als je je, je afvraagt of het horloge zijn waarde houdt dat het misschien geen blijvertje is en een Rolex is natuurlijk een fikse uitgave (voor mij althans).

Als ik het bedrag zou betalen voor een horloge wat een Rolex kost (alhoewel het voor mij dan een Grand Seiko zou worden, maar dat is natuurlijk persoonlijk… :wink: ) zou ik toch zeker willen weten dat ik het horloge voor altijd zou willen houden…

Just my 2 cents…

Ik geef alleen mijn mening…

Mooi he?

4 likes

Prachtig !

1 like

Nee, je vraagt ook om bevestiging :wink:

1 like