Zeker deze. Mag kapot.
Zo vervelend comfortabel dat ik hem ook naar gelegenheden draag waar hij niet zo geschikt voor is
Zeker deze. Mag kapot.
Zo vervelend comfortabel dat ik hem ook naar gelegenheden draag waar hij niet zo geschikt voor is
Het idee is niet om hem weg te gooien als doel op zich.
Ik lees zo links en rechts dat bijv. G-schoks zijn ingezet in tactical situaties en dat ze niet onverwoestbaar zijn. Ze kunnen veel hebben, zeker. Maar een g-schok vervangen is wel ff wat anders is dan een rolex of omega.
Dus, ja ik ga ervan uit dat een horloge die veel op zijn kloten krijgt uiteindelijk wel de geest geeft maar een beater stelt dat punt natuurlijk langer uit.
Misschien ga je daar wel anders over denken als het lang genoeg duurt. Deze heb ik al maanden geleden vervangen maar ik heb het nog steeds niet over m’n hart kunnen verkrijgen haar weg te gooien.
Terwijl ze toch wel echt aan het eind van haar latijn is.
De rest bewaar ik voor netjes.
Over het algemeen pak ik mijn Seiko SKX007 als ik in de tuin ga werken, ga klussen of een ander werkje waarbij krassen een groot risico zijn.
@martijnp, beste Martijn, dáár gebruik je deze “beauty” toch niet voor … Koop dan een €12,50 kostende Casio voor de tuinklussen, écht hoor.
Ik doe de tuin met m’n Grand Seiko om. Maar die ga ik wel onderhouden, als je het niet erg vind.
Er zijn nog geen krassen uitgevonden die zo diep zijn dat ik de neiging krijg om een Casio te dragen, waarbij ik voor twee Oceanus modellen een uitzondering maak.
Ik zal nog eens een goedkoop alternatief zoeken maar tot die tijd en de afgelopen jaren heeft de SKX prima dienst gedaan. Top horloge
Echter moet ik ook bekennen dat ik afgelopen weekend met mijn Rolex DJ nog wat klusjes heb staan doen
Ach nee toch, ik ben altijd zó zuinig op mijn horloges, die doorgaans slechts een fractie kostten. Nou ja, eenieder is zo-ie is, dát is óók weer zo.
@Fate_Amenable_To_Change en jij, @martijnp, Martijn hebben ergens ook wel gelijk hoor: een toolwatch (hoe prijzig ook) is om te gebruiken als toolwatch.
Ik ben ook heel zuinig op al mijn bezittingen maar ze moeten ook gewoon gebruikt worden.
Tuurlijk ga ik geen werkzaamheden met een (“duur”) horloge doen waarbij de kans groot is dat ik hem echt beschadig.
Geldt overigens ook voor mijn kleding; ga ik een lamp hangen dan kan ik dat prima met mijn Rolex om in mijn overhemd doen maar moet ik tegels van de muur afbikken dan pak ik wel een oud kloffie zonder horloge
Die zou ik dan af doen en gewoon even geen horloge. Of is dat gek?
(Ik doe zelfs een 60 euro Vostok van de pols als ik met klopboor aan de gang ga. Laat staan een 60 er jaren Omega.)
Mijn SRP637K1. De kast fors beschadigd tijdens een val met de motor, en wordt sindsdien continu gedragen tijdens het klussen, het sleutelen en andere activiteiten met grote kans op beschadigingen. De klap die dit ding geeft als ik mn hand ergens tussen ram geeft me meer meelij met het geraakte object dan het horloge. Nog steeds mijn best lopende Seiko overigens
Neemt niet weg dat ik veel dingen vrij spontaan doe en dan gedachteloos vaak mijn omega omhoud. Die heeft dan ook een groot aantal krassen op de clasp en een goede veeg op de helium escape valve. Het is niet anders