Welke van de twee?

Goede keuze !!! ( tu )
Laat dit topic nu maar gauw verdwijnen, want aaaaarrrrgh !!! - ik heb moeite om me te bedwingen !!! X( X( X(
Ga je hem in Japan kopen, of kan je er ook via Rob aan geraken ?

Het is eentje uit de “Alpinist” reeks, maar zoals je zei dus een nieuw model.

Marc-B1 Schreef:

Goede keuze !!! ( tu )
Laat dit topic nu maar gauw verdwijnen, want
aaaaarrrrgh !!! - ik heb moeite om me te
bedwingen !!! X( X( X(
Ga je hem in Japan kopen, of kan je er ook via Rob
aan geraken ?

Het is eentje uit de “Alpinist” reeks, maar zoals
je zei dus een nieuw model.

Het zal vast direct ook wel lukken maar ik heb hem zojuist bij Rob besteld. Is dichter bij huis, handiger, vertrouwder, fijner en zo nog wat van die dingen…

Nu hopen dat het ook lukt want er zijn maar 500 zwarte…

Oh, en ik zal uitgebreid foto’s plaatsen als ie binnen is ter vervanging van dit topic… X(

k
w
i
j
l

k
w
i
j
l

k
w
i
j
l

k
w
i
j
l

Prima keus! Hoop voor je dat het gaat lukken!

Marc-B1 Schreef:

K
W
I
J
L

K
W
I
J
L

K
W
I
J
L

K
W
I
J
L

Volgens mij heb jij wel een modelletje in je collectie om ooit tegen te ruilen hoor…

Ik hoor net van Mr. Monsterwatches dat het gelukt schijnt te zijn…:~

El penumbra Schreef:

Ik hoor net van Mr. Monsterwatches dat het gelukt
schijnt te zijn…:~

Laat de voorpret maar beginnen! Gefeliciteerd alvast!

Er is een doosje gearriveerd bij Meneer Rob… nu nog wachten tot zondag.

Dus als jullie een malloot direct na de opening zien proberen om als eerste bij het tafeltje van Monsterwatches te zijn dan ben ik dat… X(

alpinisten zijn mooi en deze ook zeker. Gefeliciteerd.

Fantastische klok.:~ gefeliciteerd.

Hoi,
Doe dat nou toch niet. een Japans horloge!!!
Een waardevol horloge (in de breedste zin van het woord) is Zwitsers en rond.

Jeagertje

jeagertje Schreef:

Hoi,
Doe dat nou toch niet. een Japans horloge!!!
Een waardevol horloge (in de breedste zin van het
woord) is Zwitsers en rond.

Jeagertje

Beste Jeagertje,

Gezien je naam, de Pam die je onlangs gekocht hebt en de twee horloges waar je eerder tussen twijfelde heb je ontegenzeglijk (horloge)smaak.

En die smaak kan ik dan moeilijk rijmen met bovenstaande opmerking. Die vind ik op z’n zachtst gezegd nogal jammer. Seiko biedt bijzonder veel horloge voor weinig geld in veel series. Zo ook deze. Het uurwerk dat gebruikt is, is gewoon top, de kast is goed afgewerkt en kent een mooie maat met als een gevolg een uitstekend draagcomfort. De solid Oyster van Seiko is (misschien) nog wel beter dan die van een duur Zwitsers merk dat behoorlijk bekend is om het gebruik van Oysterbanden.

Een waardevol horloge is voor mij een horloge dat ik met plezier draag, waar ik graag naar kijk zonder te weten hoe laat het is en waar ik iedere dag om twijfel om te dragen.

je bent geen uitleg verschuldigd als je een Seiko van dit kaliber koopt. De alpinist heeft alles wat een horloge kan bieden. En mocht je budget het tienvoudige zijn dan zou je waarschijnlijk een andere kijk hebben op je volgende aanschaf, toch? Jouw horloge smaak staat ook buiten kijf.
Veel zwitsers gebruiken ook seiko’s en chineese uurwerken. Claro Semag oa (tag Heuer)

Ik bedoel het ook niet als uitleg of verdediging voor mijn keuze maar ik hoop ermee te bereiken dat Jeagertje zijn blik wat wil verruimen…

Op verzoek van de nieuwe eigenaar alvast een aantal foto’s:


Geborsteld


Gepolijst


nog even de juiste afkortingen/codes


WTF :slight_smile:

Dat worden weer lange dagen voor het zondag is!

Dank voor de foto’s Rob. :~

El penumbra Schreef:

Er is een doosje gearriveerd bij Meneer Rob…
nu nog wachten tot zondag.

Dus als jullie een malloot direct na de opening
zien proberen om als eerste bij het tafeltje van
Monsterwatches te zijn dan ben ik dat… X(

Gewoon netjes achter mij in de rij aansluiten hè? :smiley:

Wat een gaaf horloge! Ben wel een beetje schikkerig voor krassen met zo’n zwart horloge, maar ziet er stoer uit! En helemaal met de canvas band. Jammer dat de vorm niet meeloopt met de kroon, zoals bij de Mapmeter. Als je em mooi wilt houden, wees er dan wel zuinig op. Bij mij gaan die leren(?) delen op de canvas namelijk makkelijk barsten. Erg jammer, want ik vind 't een stoere band.

De multifunctionele duik-/navigatiebezel spreekt me erg aan. Gepolijste wijzers ook altijd top voor in 't donker (hoewel met Lumibrite dit niet bepaald nodig is). Mis alleen wel de dagaanduiding. (En zou stiekem de binnenkant willen kunnen zien, hoe basic die ook is…)

Zou persoonlijk de sierletters hebben vervangen voor een strakker lettertype.

Maar al met al een geweldig klokje!