šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

DƔƔr doe ik niet aan mee :grin:

1 like

Sowieso de linker :wink:

1 like

De mkII blijft zoā€™n onderschatte parel :wink:

Zenith Defy vandaag,

23 likes

7 likes

NA: een Dugena van ons zusterforum in Duitsland. Aan de styling te zien, eentje uit de '70ā€™s.

8 likes

20 likes

Is deze geworden, moeilijk om een step-dial in direct zonlicht te overtreffen :slight_smile:

22 likes

Hebben alle kontikiā€™s standaard de geschroefde kroon?

1 like

De 20s en supers sowieso wel ja.

Erg goed uitgevoerde schroefkronen zelfs :ok_hand:

3 likes

Another ā€˜fiveā€™ , '73
Die kleine lume dotjes, middel in het zwarte circeltje op de chapter ring. Dat zijn toch wel de details waardoor ik ben gaan houden van vintage Japans; kwalitatief fantastisch afgewerkt voor een prima prijs destijds

10 likes

Volgens mij wel. Kontiki 10 zou inderdaad een uitzondering kunnen zijn, maar nooit gehad.

Zoā€¦nu even de slaap uit mijn ogen vrijven of een bril gaan kopenā€¦manā€¦manā€¦pffff. Totaal niet goed opgelet blijkt nu, want 2x vintage Citizen gekocht waar de wijzers niet origineel zijn :see_no_evil: ā€¦ het zijn allebei wel zeldzame en in een mooie staat en lopen goedā€¦de eerste is 43mm, heel gaaf :smiley:




Na jaā€¦ze waren allebei niet duur maar blijkt wel weer om wat beter op te letten :smirk:

9 likes

Van die solar heb ik ook een paar (de diverse kleur varianten). En inderdaad, die wijzers matchen niet. Kast lijkt ook vrij zwaar uit model gebrushd/geschuurd (de scherpe lijn bij de lugs), plus het glas. Spijtig, maar een goed uurwerk/dial is ook wat waard.
Draaien beiden nu op die varta cel?

1 like

Denk het wel(hoop ik) bij de linkse kreeg ik de deksel er niet af(resulteerde nog in een ziekenhuisbezoek :speak_no_evil:

1 like

Daar heb ik ook mee geworsteld. De reden waarom ze A: nog in de projectenbak liggen (ik wil die deksels restaureren, want vrij zware sporen. En een schuin kantje aan frezen, zodat dat zich niet herhaald, en ik normale batterijen kan gebruiken), en B: waarom ik sindsdien nog steeds op zoek ben naar de Timoknackā€¦

1 like

Ah dus jij hebt dat ook gehad :open_mouth: ā€¦Die Timoknack is die goeie caseback opener waar we in dat topic over hadden volgens mij :thinking:

Nog even mijn Eterna bracelet opgezocht - lijkt me toch echt een tikkie minder dan de jouwe :face_with_raised_eyebrow: Of zou ik alleen maar hoeven poetsen denk je?

6 likes

Bij een exemplaar dat Sweephand bespreekt zie ik een rode secondewijzer - wat nu :hushed:

1 like

Huh? Bij die van mij of een andere?