šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Oe, hier mankeert idd het een en ander aan. Maar zelfs dan blijft zoā€™n EPSA Enicar supervet natuurlijk.

1 like

Valt mee hoor - alleen nog maar het uurwerk en OK, wat wijzertjesā€¦:wink:

4 likes

Aha, je bent hem opnieuw aan het opbouwen, heel gaaf.

1 like

Nee niet echt - heb hem zo gekocht in Ć©Ć©n deal heel lang geleden, de achterste kreeg ik dit jaar in een swap als mogelijke oplossing maar vond ik niet tijd-correct :disappointed_relieved: Dus sinds dit jaar heb ik twee incomplete Guides i.p.v. Ć©Ć©n

5 likes

Tja, Enicar blijft bijzonder moeilijk om onderdelen voor te vinden. Zo jammer dat Helmuth van Chronoswiss de hele boedel heeft opgekocht.

1 like

Helelmaal mee eens, echt jammer. En vooral ook omdat mede daardoor de waarde naar bizarre hoogten is gestuwd. Ik heb nog zoveel lege kasten, wijzerplaten, deksels etc uit die periode - had er goede hoop op iets mee te doen, maar dan niet met afgedragen werkjes natuurllijkā€¦

1 like

Ook die onderdelen zijn bizar duur geworden. Er wordt ook druk gespeculeerd natuurlijk. Dat drijft de prijzen nog verder op. Maar hopelijk lukt het om toch een horloge weer compleet te krijgen.

1 like

Dank je wel - en er zijn intussen al een paar bijzondere modellen gecompleteerd, helaas niet bij mij maar het was toch aardig geld zo en dat voor dingen die ik toch niet kon gebruiken. Nieuwe uurwerken vinden heb ik echt opgegeven, kansloze missie.

1 like

Vandaag opgehaald bij Wesselink & Vreeker na een onderhoudsbeurt. Loopt weer als een zonnetje deze DeVille uit 1971.

12 likes

Nieuwe Aanwinst kan ook nog :+1::grin:

1 like

Zo lees ik hem altijd.

2 likes

ā€¦heb een beetje lopen zoeken maar niet echt veel wijzer gewordenā€¦heb jij nog documentatie liggen ofzo?..ahā€¦toch wat :crazy_face:

1 like

Nog altijd de Mobi-Dyck :yum:

21 likes

ANKER een Germaanse schoonheid :sunglasses:

13 likes

Gisteren nog gelukkig vandaag in zak en as FORTIS op het terras gevallen en ballans uit de zitting/kapot , ben geen horlogemaker pffā€¦


4 likes

7 likes

Vrees dat hij total-loss is, reparatie door een horlogemaker gaat meer kosten dan de waarde.
Een nieuwe balans is overigens nog wel te vinden, misschien dat iemand hier op het forum bij jou in de buurt die er in kan zetten.

1 like

Ik weet het daarom zit ik in zak en as het uurloon is er te veel aan :disappointed_relieved:
bedankt voor de info waar ik het onderdeel kan kopen indien nodig :ok_hand:

1 like

Is inderdaad balen ja, hij ziet er verder nog netjes uit.
Ik weet overigens niet helemaal zeker of dit de juiste nieuwe balans is, eta 1120 bestaat ook met shock protectie en waarschijnlijk zijn de tappen dan anders.

Wellicht is het handiger om er een donorwerk bij te zoeken, dan weet je zeker dat je de juiste balans hebt:

11 likes