šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Oe. Nou ben ik wel benieuwd naar die omega van jou.

1 like

Nou daar is die dan. Was even zoeken, want ik draag hem ( puur vanwege de goudkleurige wijzerplaat) maar zelden. Dit is een wat ouder plaatje met een soortgenoot van Ā“n toenmalige concurrentā€¦

8 likes

Jaa! :heart_eyes:

1 like

5 likes

Nou. Dat is ook wel een plaatje hoor.

1 like

Vandaag deze Omega Seamaster uit begin jaren 50 met caliber 283 uurwerk op een alligatorbandje.

16 likes

Mooi hoor! Ik heb bijna dezelfde, een ref. 2900-1 met cal. 267.




22 likes

Oudje van Velona (=Osco)

23 likes

Na :grin:

17 likes

Evening switch :slight_smile:

31 likes

Is dit niet die van ā€¦

1 like

Duitser dus of toch een Zwisterse ?

Gun die Connie even een nieuw fotootje dan :wink:

Er zit een Osco werkje in (Duits), Velona was een Osco ā€˜brandā€™ (en door velen gelinkt aan de V&D, al vraag ik me af of die link met de V&D nu echt correct is. Tenzij Velona een V&D merk is exclusief voor Osco, maar volgens mij is dit niet het geval)

1 like

Ah supermooie staat nog deze - ik had net vorige week besloten helemaal over te schakelen naar Velona vintage, dus bedankt voor weer een inspirerende post Ernst!

Heel cool klokje KK, jammer dan weer van die band :hugs:

1 like

Op zich hartstikke leuk natuurlijk. Maar kan je dat nader verklaren? Ik bedoel, je hebt zoveel vintage horloge van topmerken. Waarom ā€˜helemaal overschakelenā€™ naar vintage Velona?
Pure nieuwschierigheid!

1 like

Ik zag op mikrolisk Orfina SA staan als ā€œherstellerā€ dus ik dacht zwitsers :blush:

Van wie? :thinking: Ik heb hem gekocht op marktplaats van een mede horlogeliefhebber :+1:

1 like

Och Ernst niet zo rigoreus als het misschien overkomt, maar door enkele recente NA VelonaĀ“s herkende ik weer de bij mij oorspronkelijke impuls om eerst en vooral te kopen wat ik mooi vind.
Met de jaren wordt je vaak - al verzamelend - door van alles, iedereen en nog wat beĆÆnvloed om duurder en ā€˜beterā€™ aan te schaffen. En ja soms maken die ā€˜andermansā€™ grails bij verkrijgen inderdaad iets meer bij je losā€¦ Niet altijd blijer kan ik je eerlijk zeggen :face_with_raised_eyebrow:
Ben intussen al weer wat jaren mijn oude verzameling aan het opruimen en vaak gaan de duurdere gemakkelijk weer het circuit in. En het leuke is dat ik die voorheen hot items tot nu vrijwel nooit meer mis, want zoā€™n Velona (of willekeurig ander anoniem brand) is vaak genoeg ook van prima design/makelij en geeft ook prima de tijd door.:innocent:

Ik moest er vandaag weer aan denken toen een Italiaanse bekende online vroeg naar reacties op zijn laatste adembenemende vintage chronograaf. Ik reageerde dat hij nu m.i. aan ā€˜the end of the lineā€™ was, en adviseerde hem een ā€˜start againā€™. Hij vroeg meteen wat ik dan kon aanraden :joy:

2 likes